دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خواجه‌نصیری، فعال بورس:‌ ورود خریداران دولتی به بازار سرمایه برای حمایت از سرمایه‌گذاران خرد است

یک فعال بازار بورس درباره کاهش قیمت طلا و احتمال گرایش سرمایه‌گذاران به سمت آن گفت: اکنون در بازار بورس سرمایه خاصی وجود ندارد که با سرمایه‌های بازاری دیگری جابه‌جا شود.
کد خبر : 59620

محمودرضا خواجه‌نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه سطح نقدینگی در بازار آن‌قدر نیست که قابل توجه باشد، افزود: سرمایه‌گذارانی که اکنون در بورس حضور دارند به آسانی پول خود را از این بازار خارج نمی‌کنند.


وی درباره ورود خریداران دولتی در زمان‌های افت بورس اظهار کرد: ورود خریداران دولتی به بازار سرمایه به سرعت شکل نمی‌گیرد.


مدیر سایق نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس ادامه داد: ورود خریداران دولتی عمدتاً در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران خردی است که آسیب‌پذیری بیش‌تری دارند.


وی با بیان اینکه ورود دولتی‌ها فضای کاذبی در بورس ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ورود دولت به فضای بورس در زمان افت شاخص‌ها در ایجاد فضای کاذب بازار سرمایه بی‌تاثیر نیست.


خواجه‌نصیری تاکید کرد: معمولاً دولت‌ها به راحتی سرمایه‌گذاران بازار بورس را رها نمی‌کنند و تلاش خود را برای کمک به آنها خواهند کرد.


وی در پاسخ به این سوال که آیا راه حل دیگری غیر از حضور خریداران دولتی در این زمان وجود ندارد؟ بیان کرد: دولت برای کنترل شاخص‌های بورس می‌تواند به بهبود وضعیت صنایع و یا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بپردازد.


این فعال بازار بورس خاطر نشان کرد: راه دیگر برای خروج از افت شاخص‌های بورس راهکارهای اقتصاد کلان مانند آزادسازی نقدینگی، مشوق‌های ورود به بازار سرمایه برای بخش خصوصی یا سرمایه‌گذاری در شرکت‌هاست اما از آنجا که ورود دولت به بازار سرمایه راه ساده‌تر و سریع‌تری است بنابراین اصولاً از این روش استفاده می‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بخش خصوصی طلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته