دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1393 - 16:40
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی نقش اساسی در تولید علم و فن‌آوری‌های نوین دارد

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، سرمایه گذاری در حوزه پژوهش و فناوری‌های نوین را با مشارکت نخبگان و پژوهشگران گامی اساسی برای رفع نیاز از بیگانگان و رسیدن به خودکفایی ذکر کرد.
کد خبر : 5961

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عباس فلاحی باباجان با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند موجب شکوفایی استعداد‌ها و ترغیب محققان برای پژوهش و تحقیق شود، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند دراین راستا کمک‌های موثری را برای تحقق این امر داشته باشد.


نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه دین اسلام به علم دانش بسیار نگاه ریشه‌ای و مترقی است و وجود دانشمندانی پر افتخار و اندیشمند در زمان‌های مختلف از جمله ابونصر فارابی، خواجه نصیر الدین طوسی، زکریای رازی و ملاصدرا و غیره را در کشور ایران گواه این مطلب است.


فلاحی باباجان ادامه داد: در آیات و روایات بر علم کیمیا یا‌‌ همان شیمی امروزی تمجید و تأکید شده و به عنوان اشرف علوم محسوب شده، این علم جزو علوم خدا‌شناسی است زیرا معلوم این علم از معلوم سایر علوم بر‌تر و اشرف است و هر علمی به اندازه معلوم خود ارزش دارد و روشن است که کسب معرفت و جهان بینی و خدا‌شناسی منحصر به یک رشته نیست.


وی با توجه به اینکه دانش بشر، دانش محدودی است و در عین حال خداوند قدرتی را به انسان داده تا بتواند بر زمین و بر جهان مسلط شود. این سلطنت، سلطه و مسلط شدن بر تمام جهان، آفرینش و کرات از دید قرآن امکان پذیر است.


فلاحی باباجان در اولین همایش ملی کاربرد علوم شیمی و صنایع دارویی، شیمیایی و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اظهار کرد: مردم منطقه ارسباران روزهای سختی را پشت سر گذاشتند، ولی علیرغم مشکلات عمده‌ای که داشتند تسلیم نشده و بر مشکلاتی که در منطقه بوجود آمده بود فائق آمدند.


وی از عدم وجود برنامه توسعه متوازن در کشور و تبعیت از آمایش سرزمین ایران انتقاد کرد و گفت: این برنامه شهرستان اهر و منطقه را از توسعه بازداشت، کم توجهی به این منطقه از ایران پهناور و تجمیع تمام عوامل توسعه در پایتخت، مردم را نگران کرده بود وقوع زلزله این عقب ماندگی را تشدید و پریشانی و دلهره را به سرزمین ستارخان و شیخ شهاب الدین بوجود آورد و با این وجود نتوانست چراغ جوانان غیور و تلاشگر منطقه را خاموش کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته