دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1400 - 13:28
گاردین فاش کرد:

رژیم صهیونیستی برای فروش جاسوس افزار پگاسوس به عربستان چراغ سبز نشان داده بود

روزنامه گاردین فاش کرد، رژیم صهیونیستی به‌صراحت به شرکت اسرائیلی برای فروش جاسوس افزار پگاسوس به عربستان مجوز داده بود.
کد خبر : 596069
پگاسوس

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، روزنامه گاردین چاپ انگلیس فاش کرد، تل‌آویو برای فروش جاسوس افزار پگاسوس به دولت عربستان مجوز صادر کرد.


استفاده از این جاسوس افزار که به‌وسیله شرکت صهیونیستی NSO توسعه یافته است، از سوی روزنامه واشنگتن پست، لوموند، گاردین و چند رسانه دیگر که در روند تحقیقات مربوط به این فعالیت‌ها مشارکت دارند، افشا شده است.


گاردین در تازه‌ترین گزارش خود با بیان به این موضوع نوشت، نمایندگانی از گروه NSO در سال ۲۰۱۷ با مقام‌های سعودی در وین، قبرس و ریاض دیدار و در این زمینه رایزنی کردند. در این دیدارها نمایندگان صهیونیستی به سعودی‌ها نشان داده‌اند که چگونه این جاسوس افزار می‌تواند به موبایل‌های آی فون و دوربین‌های آن از راه دور دسترسی داشته باشد.


یکی از این دیدارها با حضور مقام‌های بلندپایه اطلاعاتی سعودی در ژوئن ۲۰۱۷ در قبرس برگزار شد. یکی از افراد حاضر در نشست گفت: زمانی که قابلیت‌های جاسوس افزار تشریح شد، نیازی نبود که به زبان عربی مسلط باشی تا تعجب، تحسین و شگفتی مقام‌های سعودی (در زمینه قابلیت‌های نرم افزار) را درک کنی!


گاردین گزارش کرد، در نهایت صهیونیست‌ها این جاسوس افزار را به ارزش ۵۵ میلیون دلار به سعودی‌ها فروخته‌اند.


نشریه لوموند فرانسه نیز در گزارشی درباره پگاسوس نوشت، حکومت‌های عربستان و امارات میان سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ تلاش کرده‌اند با جاسوس‌افزار پگاسوس از مقام‌های مختلف لبنان، ازجمله سعد الحریری و میشل عون جاسوسی کنند.


این گزارش می‌نویسد، از نخست‌وزیر لبنان تا رئیس‌جمهور این کشور و چند مقام حزب‌الله لبنان با جاسوس‌افزار پگاسوس مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته