دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1394 - 09:25
میرساردو عنوان کرد:

رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی تولید علم و تبدیل علم به ثروت است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی تولید علم و تبدیل علم به ثروت است.
کد خبر : 59582

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر طاهره میرساردو با بیان اینکه واحدهای دانشگاهی باید به سمت طرح‌های کاربردی برون‌دانشگاهی و اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنند، گفت: توجه و گسترش اقتصاد دانش بنیان می‌تواند باعث اشتغال فارغ التحصیلان و مانع خروج نخبگان از کشور شود.


وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای اقتصاد دانش‌بنیان نه تنها برای دانشگاه آزاد اسلامی، بلکه برای پیشرفت کشور بسیار حائز اهمیت است، گفت: برنامه‌های درازمدت اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان با هدف سبک شدن بار اقتصادی دانشجویان درحال اجراست که این برنامه‌ها در دو بخش سرمایه گذاری‌های طولانی مدت و میان مدت موجب تامین نیاز مالی، بخش عظیمی از دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.


سرپرست واحد گرمسار، اهمیت و ضرورت کاهش میزان وابستگی درآمدهای دانشگاه به شهریه دانشجویی و لزوم جهت دار کردن درآمدهای دانشگاه از طریق امور اقتصادی دانش بنیان و نیز سرمایه گذاری علمی را یادآور شد و افزود: بخشی از درآمد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید از طریق سرمایه گذاری و طرح‌های اقتصادی دانش بنیان تامین شود که گام‌های ارزشمندی در این زمینه در دانشگاه آزاد اسلامی برداشته شده است.


وی رسالت دانشگاه‌ها را کاربردی کردن علم و دانش برشمرد و گفت: اقتصاد دانش‌بنیان و تبدیل علم به ثروت از جمله اهداف مهمی است که براساس منویات مقام معظم رهبری و سند ابلاغی علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ریزی شده که امیدواریم بتوانیم در دانشگاه آزاد اسلامی و در ‌‌نهایت برای پیشبرد اهداف کشور تاثیرگذار باشیم.


میرساردو اظهار کرد: توجه ویژه به عدم وابستگی به شهریه دانشجویی و دستیابی به منابع مالی جدید از مطالبات دوراندیشانه دکتر میرزاده، ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی است که باید با دقت و تمرکز ویژه در واحد‌های دانشگاهی و نگاه ویژه به طرح‌های اقتصادی دانش بنیان، اجرای طرح‌های اقتصادی، تجاری سازی علم و ارتباط صنعت با دانشگاه دنبال شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته