دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1394 - 17:14

موگرینی و ظریف در تماس تلفنی: باید از تنش‌های قومیتی خودداری کرد

مسئول سیاست خارجی اتجادیه اروپا و محمدجواد ظریف در تماس تلفنی تأکید کردند: هر دو طرف موافقت کردند که هیچ یک از طرف‌ها نباید به ادامه وضعیت موجود کمک کرده و از تنش‌های قومیتی و تشدید آن ها خودداری کنند.
کد خبر : 59568

به گزارش گروه بین الملل آنا، صبح امروز، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتجادیه اروپا پس از خشونت‌های مربوط به اعدام شیخ نمر باقر النمر در عربستان سعودی با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفت‌و‌گو کرد.


در این مذاکرات طولانی، موگرینی از حوادث مربوط به سفارت عربستان و اقدامات انجام شده توسط مقامات ایرانی برای کاهش تنش‌ها و صیانت از دیپلمات‌های سعودی مطلع شد.


در این مذاکرات، هر دو طرف موافقت کردند که هیچ یک از طرف‌ها نباید به ادامه وضعیت موجود کمک کرده و از تنش‌های قومیتی و تشدید آن ها خودداری کنند. موگرینی اعلام کرد امنیت و ثبات منطقه که پیشتر با تهدیدهای گسترده‌ای رو به رو بوده است، در معرض خطر قرار دارد.


جامعه بین المللی و مهمترین بازیگران منطقه در حال همکاری با یکدیگر برای حمایت از راه حل سیاسی بحران سوریه هستند و نیروهایشان را علیه گروه های تروریستی متحد کرده اند و این اقدامات نباید به واسطه بی ثباتی های جدید به خطر افتاد.


موگرینی و محمدجواد ظریف همچنین درباره کارهای مربوط به روز اجرای [برجام] و و اتخاذ روندی مهم برای اجرای آن صحبت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته