دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

محسن رضوانی: به دوره پوست‌اندازی واترپلو رسیده‌ایم/ تیم ملی برای المپیک ریو شانسی ندارد

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: تیم واترپلو را برای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2018 آماده می کنیم و از قبل هم این مسئله را عنوان کرده بودیم که در شرایط فعلی تیم واترپلوی ایران برای کسب المپیک ریو شانسی نخواهد داشت.
کد خبر : 59560

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی واترپلوی ایران در مسابقات انتخابی المپیک ریو که در کشور ژاپن برگزار شد با سه شکست مقابل ژاپن، قزاقستان، چین و کسب تنها یک پیروزی مقابل عربستان به کار خود پایان داد.


اکنون این سوال پیش می آید که حضور «الکساندرچیریچ» در روند تیم ملی واترپلو چقدر تاثیرگذار است و آیا کسب این نتایج ضعیف را می توان به این مربی صربستانی نسبت داد یا اینکه واترپلوی ایران در بخش زیرساختی نیاز به تغییر و تحول دارد.


محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص عملکرد تیم واترپلوی ایران در مسابقات انتخابی المپیک به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «قبل از اعزام به این مسابقات می‌دانستیم شرایط تیم ملی برای این رقابت‌ها بسیار سخت خواهد بود چرا که تیم ملی از سال 1995 در هیچ تورنمنت رسمی شرکت نکرده بود.»


وی افزود: «درحال حاضر در دوره پوست اندازی تیم ملی واترپلوی ایران قرار گرفته‌ایم و باید به این رشته فرصت بدهیم. در بازی اولی که تیم مقابل ژاپن شکست خورد بسیار ناراحت شدم چرا که در بازی های آسیایی تیم ژاپن را شکست دادیم و این موضوع کمی ما را نگران کرد اما به مرور روند تیم تغییر کرد و زمانی که تیم مقابل عربستان قرار گرفت متحول شده بود به طوری که همه مربیان در این مسابقات اذعان داشتند که تیم ملی روند رو به رشدی پیدا کرده است و باید به واترپلوی ایران در آینده امیدوار باشیم.»


رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ضمن تاکید بر اینکه از قبل هم گفته بودیم هدف تیم ملی واترپلو بازی‌های آسیایی خواهد بود، عنوان کرد: «ما برای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2018 تیم را آماده می کنیم و از قبل هم این موضوع را عنوان کرده بودیم که در شرایط فعلی تیم واترپلوی ایران برای المپیک ریو شانسی نخواهد داشت اما خوشبختانه در این چند وقت اخیر روند پیشرفت این تیم به قدری خوب بوده‌است که می‌توانیم به المپیک 2020 بر روی این رشته حساب ویژه ای باز کنیم.»


رضوانی همچنین در خصوص عملکرد مربی صربستانی تیم واترپلو خاطرنشان کرد:« الکساندر چیریچ حدود سه ماه است که به ایران آمده است و در این مدت هم با توجه به زمان کمی که در خدمت تیم ملی واترپلو بوده است در این مسابقات عملکرد خوبی داشتیم که امیدوارم این روند در آینده هم بهتر شود.»


رییس فدراسیون شنا در واکنش به صحبت برخی بازیکنان مبنی بر عصبی بودن این مربی گفت: «متاسفانه این شایعات را برای تیم ملی و مربی آن ایجاد کردند. این حرف و حدیث‌ها از طرف بازیکنانی مطرح شده است که از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شدند. برخی از بازیکنان به دلیل مشکلات اخلاقی و انضباطی با نظر مربی از اردو کنار گذاشته شدند و حالا با این صحبت‌ها قصد به حاشیه بردن تیم را دارند. در صورتی‌که اگر از بازیکنان دیگر و یا حتی مربیانی که هم اکنون با چیریچ کار می‌کنند هیچ کدام در مورد عصبی بودن او صحبتی نمی‌کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته