دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1394 - 16:16

بررسی کیفیت هوای تهران در 41 روز اخیر؛ 11 روز هوای سالم، 30 روز هوای ناسالم

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در تهران، میانگین وضعیت شاخص کیفیت هوا از یکم آذر تا 11 دی ماه سال جاری شامل 2 روز هوای پاک، 9 روز هوای سالم، 27 روز هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و 3 روز هوا در شرایط ناسالم برای همه قرار داشت.
کد خبر : 59555

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر خسرو صادق نیت اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در تهران، میانگین وضعیت شاخص کیفیت هوا از یکم آذر تا 11 دی ماه سال جاری شامل 2 روز هوای پاک، 9 روز هوای سالم، 27 روز هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و 3 روز هوا در شرایط ناسالم برای همه قرار داشت.


وی با توجه به جمعیت بیش از 12 میلیون نفری تهران در روز و حدود 9 میلیون نفری در شب، گفت: موقعیت اقلیمی و توپوگرافی خاص، استقرار صنایع زیاد در امتداد سه محور تهران – کرج (اتوبان، جاده مخصوص و جاده قدیم) بدون در نظر گرفتن جهت باد غالب و همچنین ورود بیش از ظرفیت خودروهای جدید به چرخه تردد شهری، تهران را به یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان از نظر آلودگی هوا تبدیل کرده است.


رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، عامل اصلی آلودگی هوای تهران را انتشارحاصل از وسایط نقلیه دانست و گفت: اکثر وسایط نقلیه دارای عمر بیش از 20 سال، راندمان احتراق پایین و فاقد مبدل‌های کاتالیستی هستند. همچنین بسیاری از این وسایط نقلیه به صورت غیر استاندارد ساخته می‌شوند.


خسرونیت خاطر نشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین آلاینده‌های هوای تهران از نظر تأثیر بر سلامت، ذرات معلق هستند و عمده‌ترین آلاینده، ذرات معلق کم‌تر از میکرون است.


وی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای آلودگی هوای پایتخت، یادآور شد: دریافت گزارش ساعت به ساعت و به تفکیک ایستگاه‌ها، مکاتبه با استانداری جهت تشکیل جلسات اضطرار به منظور هماهنگی و آمادگی در صورت تشدید آلودگی، اطلاع رسانی به عموم مردم از رسانه‌های دیداری و شنیداری به منظور خود مراقبتی مردم در شرایط آلودگی هوا و ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش صدمات گروه‌های آسیب پذیر، هماهنگی با معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران به منظور آمادگی مراکز درمانی برای روزهای آلوده و پذیرش بیماران و ارائه خدمات به گروه‌های آسیب پذیر با مشکلات قلبی عروقی و تنفسی و همچنین بازدید از مرکز کنترل و سنجش آلودگی هوا، بخشی از اقدامات وزارت بهداشت در مورد آلودگی هوا بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته