دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شبکه‌های سه، یک و خبر پرمخاطب‌ترین شدند

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل بهار ۱۴۰۰؛ شبکه‌های سه سیما (۵۱.۱ درصد)، یک سیما (۴۵.۸ درصد) و خبر معاونت سیاسی (۴۰.۹ درصد) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی قرار گرفتند و مشخص شد شبکه ورزش سیما با ۲.۴ درصد، شبکه آموزش سیما با ۲.۲ درصد و شبکه چهار سیما با ۰.۹ درصد، بیشترین رشد میزان مخاطب را نسبت به بهار ۱۳۹۹ داشته‌اند.
کد خبر : 595538
1



به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا از اعلام روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس این نظرسنجی ۷۸.۱ درصد مردم در فصل بهار بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی بوده‌اند، ۵۳.۲ درصد بینندگان از برنامه‌های سیما ابراز رضایت کرده‌اند و به‌طور میانگین سه ساعت و ۱۱ دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.


بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، حدود ۲۱.۳ درصد از بینندگان در بهار ۱۴۰۰ بیش از پنج ساعت در روز و ۲۳ درصد هم «دو تا سه ساعت» در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.


بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از این نظرسنجی، پربیننده‌ترین ساعات تماشای تلویزیون در فصل بهار به شرح ذیل بوده است:


شبکه‌های سه، یک و خبر پرمخاطب‌ترین شدند/ احضار، یاور و زیرخاکی ۲ پربیننده‌ترین‌ها


نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که در میان شبکه‌های مختلف سیما، میزان بیننده شبکه‌های سه (۵۱.۱ درصد بیننده)، یک سیما (۴۵.۸ درصد بیننده)، خبر معاونت سیاسی (۴۰.۹ درصد بیننده)، آی‌فیلم برون مرزی (۳۸.۶ درصد بیینده) و دو سیما (۳۴.۳ درصد بیننده) از دیگر شبکه‌ها بیشتر بوده است که نتایج نهایی آن را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:


شبکه‌های سه، یک و خبر پرمخاطب‌ترین شدند/ احضار، یاور و زیرخاکی ۲ پربیننده‌ترین‌ها


وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در بهار ۱۴۰۰ را با نظرسنجی بهار ۱۳۹۹ مقایسه می‌کنیم مشخص می‌شود که شبکه‌های ورزش سیما، آموزش سیما و چهار سیما بیشترین رشد مخاطب را در مقایسه با آمار بهار سال گذشته از آن خود کرده‌اند.


بیشترین دلیل بینندگان برای تماشای برنامه‌های تلویزیون، «سرگرمی و تفریح» (۴۳.۹ درصد) و «کسب خبر و اطلاع» (۴۳.۲ درصد) بوده است.


طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در میان انواع مختلف برنامه‌ها، برنامه‌های نمایشی (فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها) بیشتر از دیگر برنامه‌ها بیننده (۵۸.۹ درصد) دارد و بعدازآن اخبار (با ۵۱.۱ درصد بیننده) در رتبه بعدی قرار گرفته است.


«احضار» از شبکه یک، «یاور» از شبکه سه و «زیرخاکی ۲» از شبکه یک در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌ترین سریال‌های فصل بهار ۱۴۰۰ قرار گرفتند.


شبکه‌های سه، یک و خبر پرمخاطب‌ترین شدند/ احضار، یاور و زیرخاکی ۲ پربیننده‌ترین‌ها


در میان برنامه‌های شاخص شبکه‌ها هم «خندوانه» از شبکه نسیم، «مستند حیات وحش» از شبکه مستند، «مسابقات جهانی والیبال» از شبکه سه و «زندگی پس از زندگی» از شبکه چهار سیما در رتبه‌های اول تا چهارم پربیننده‌ترین برنامه‌های شاخص فصل بهار ۱۴۰۰ قرار گرفتند. جدول پربیننده‌ترین برنامه‌های شاخص شبکه‌ها در فصل بهار ۱۴۰۰ را در ادامه ملاحظه می‌کنید:


شبکه‌های سه، یک و خبر پرمخاطب‌ترین شدند/ احضار، یاور و زیرخاکی ۲ پربیننده‌ترین‌ها


ازنظر ۴۷ درصد مردم در فصل بهار، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس‌ازآن اینترنت با ۲۳.۲ درصد، شبکه‌های اجتماعی با ۱۴.۶ درصد، رادیو ۶.۸ درصد و روزنامه و مجلات با ۱.۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.


انتهای پیام/۴۱۲۷



انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب