دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1394 - 14:59

جلسه بعدی دادگاه رهبر اخوان‌المسلمین 19 بهمن برگزار می‌شود

منابع مصری اعلام کردند قرار است جلسه بعدی دادگاه رهبر اخوان‌المسلمین در پرونده موسوم به «اتاق عملیات رابعه» 8 فوریه (19 بهمن) برگزار شود.
کد خبر : 59526

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری الیوم‌السابع، دادگاه تجدیدنظر قاهره در جلسه امروز یکشنبه خود، باتوجه به برگزاری جلسه محاکمه محمد بدیع رهبر اخوان‌المسلمین و 36 نفر دیگر از رهبران و اعضای این گروه، ماه فوریه را به‌عنوان زمان برگزاری جلسه تعیین کرد.


این افراد در پرونده موسوم به «اتاق عملیات رابعه العدویه» مجرم شناخته شده‌اند و دادگاه در حال بررسی‌های بیشتر پرونده و تحقیق از متهمان است.


ماه گذشته دادگاه فرجام‌خواهی به ریاست قاضی «عادل شوربجی» برگزار شده بود با اعتراض رهبران اخوان‌المسلمین به احکام صادره علیه آن‌ها درباره اعدام و حبس ابد در پرونده «اتاق عملیات رابعه‌العدویه» موافقت و حکم محاکمه مجدد آن‌ها را صادر کرد.


دادگاه جنایی قاهره به ریاست قاضی محمد ناجی شحاته آوریل گذشته حکمی علیه 38 نفر از متهمان پرونده «اتاق عملیات رابعه‌العدویه» صادره کرده بود و این متهمان نیز به دادگاه فرجام‌خواهی اعتراض کرده بودند.


بر طبق حکم قبلی، 12 نفر از این متهمان از جمله محمد بدیع رهبر جماعت اخوان‌المسلمین به اعدام با چوبه‌دار و 26 نفر دیگر نیز به حبس ابد محکوم شده بودند.


قرار است دادگاه بعدی در دادگاه جنایی بحیره و به ریاست معتز خفاجی برگزار شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته