ارزآوری ۷۹ میلیون دلاری بنگاههای مشارکتی بنیاد برکت در بازسازی سوریه
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، هادی جوهری در خصوص حضور بنیاد برکت در نمایشگاه بینالمللی ساخت و ساز سوریه گفت: بنگاههای مشارکتی بنیاد حضور مشارکتی فعال در بازسازی کشور سوریه دارند.
معاون مشارکتهای اقتصادی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ارزآوری ۷۹ میلیون دلاری بنگاههای مشارکتی برکت خبر داد و افزود: مجموع صادرات ۱۰ بنگاه مشارکتی بنیاد برکت تا پایان سال گذشته به ۷۹ میلیون دلار رسیده است.
جوهری ادامه داد: این بنگاههای صنعتی و تولیدی محصولات خود شامل شیشه، سکوریت، لمینت، قطعات پلاستیکی، لوازم برقی خانگی، انواع پریز و لامپ و کلید برق، شمش روی، کابلهای تلفنی زمینی، انواع سیم مسی، فلوت، لاینر، سیم و کابل، گان ایزوله، ماسک، خرما، تخم مرغ، ماهی و میگو را به کشورهای مختلف صادر کردهاند.
به گفته معاون تامین نهادهها و مشارکتهای اقتصادی بنیاد برکت، کشورهای عراق، روسیه، افغانستان، ترکیه، چین، روسیه و امارات مقاصد محصولات تولیدی بنگاههای مشارکتی این بنیاد هستند.
وی با اشاره به حضور بنیاد برکت در نمایشگاه بینالمللی ساخت و ساز سوریه گفت: سه بنگاه مشارکتی برکت شامل شرکتهای عطار الکتریک، افلاک الکتریک و چوب و صنعت هیلو در غرفه بنیاد در این نمایشگاه حضور داشتند.
جوهری خاطرنشان کرد: سفر ایران در سوریه، وزیر مسکن سوریه، رئیس ستاد هماهنگی اقتصادی ایران و سوریه، معاون وزیر صنایع سوریه و شهردار دمشق از جمله کسانی بودند که از غرفه بنیاد برکت و شرکتهای مشارکتی بنیاد در نمایشگاه بازدید کردند.
معاون مشارکتهای اقتصادی بنیاد برکت با تاکید بر ارتباطگیری با بخشهای دولتی و فعالان بخش خصوصی سوریه در نمایشگاه ساخت و ساز ۲۰۲۱ این کشور اظهار داشت: پیش از برگزاری نمایشگاه، تدابیری همچون مطالعه بازار سوریه، شناسایی و ارتباط با بخشهای دولتی و خصوصی و تهیه کاتالوگ و بروشور به زبانهای عرب و انگلیسی جهت استفاده هر چه بهتر از فرصت پنج روزه نمایشگاه اتخاذ و اجرا شد.
جوهری افزود: در مدت برگزاری نمایشگاه، مذاکرات و توافقات خوبی میان مدیران شرکتهای مشارکتی بنیاد با فعلان بخش دولتی و خصوصی سوریه در زمینه صادرات و تولید در این کشور صورت گرفت.
وی در پایان سخنان خود در رابطه با اهداف حضور در نمایشگاه ساخت و ساز سوریه ۲۰۲۱ افزود: ایجاد فضا و بستر مناسب جهت مشارکت بنگاههای مشارکتی در بازسازی سوریه، معرفی توانمندیها، بازاریابی و فراهم آوردن بازارهای جدید برای محصولات، آشنایی با علوم و فنون روز و روشهای صنعتی پیشرفته، تبادل اطلاعات و فرصتهای سرمایهگذاری از جمله دلایل حضور در نمایشگاه بود.
انتهای پیام/۴۰۷۶/
انتهای پیام/