دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1394 - 12:17
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

سبحانی‌نیا: گروهی خودسر نباید به منافع ملی آسیب برسانند/ ضرورت پیگیری عوامل حوادث شنبه‌شب سفارت عربستان

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اتفاقات صورت گرفته در تهران و مشهد مقابل سفارت عربستان در پی اعدام شیخ نمر، گفت: این عکس‌العمل طبیعی مردم و دانشجویان مسلمانان مقیم ایران بود، البته دستگاه‌های مسئول نیز باید به وظایف خود عمل کنند تا امور با حفظ اصول دیپلماتیک پیش رود.
کد خبر : 59446

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا اظهار کرد: حرکت مردم با عصبانیت می‌تواند تبعاتی را در پی داشته باشد، از این رو دولت باید عکس‌العمل جدی نشان دهد. برخوردهای نرم در این مورد جواب نمی‌دهد. همچنین دولت باید در موقعیت فعلی بازنگری اساسی در سیاست خارجی خود با عربستان داشته باشد. با وجود اقدامات گذشته سعودی‌ها، هم‌اکنون ایران 24 نیرو در عربستان دارد در حالی که این کشور 100 نیرو در ایران دارد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: البته دستگاه‌های مسئول باید جلوی این مسائل را بگیرند تا بهانه‌ای به طرف مقابل داده نشود، عربستان دنبال فرصت است که اقدامی در ایران صورت گیرد و از آن به نفع خود استفاده کند.


سبحانی‌نیا در پاسخ به این سؤال که «وزارت امور خارجه به محض شنیدن این خبر، این اقدام عربستان را محکوم کرد و حتی آقای ظریف از همه کشورهای مسلمان خواست که نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند، آیا دستگاه دیپلماسی باید فراتر از این عمل می‌کرد؟»، گفت: دستگاه دیپلماسی باید در مجامع حقوق بشری این موضوع را دنبال کند. همچنین سفرا باید در کشورهای مختلف فعال شوند. عربستان که خود مدعی است و جلسات معارضین سوری و یمنی را در ریاض برگزار می‌کند، تحمل شنیدن صدای مخالفان خود را ندارد. دستگاه دیپلماسی باید با جدیت بیشتری عمل کند.


این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که «آیا اقدام شب گذشته معترضان موجب اقدام مقابل عربستان نمی‌شود؟»، تأکید کرد: اعتراضات باید سامان یافته باشد و نباید گروهی خودسر به منافع ملی آسیب برسانند، از این رو دستگاه‌های مسئول باید بررسی‌های لازم را درباره عوامل حوادث شب گذشته مقابل سفارت عربستان انجام دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته