دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

امیر عابدینی: بی‌دلیل به کفاشیان تهمت نزنید/ رویانیان کاندیدای اصلح من در انتخابات مجلس است/ پرسپولیس هنوز مطالبات هادی نوروزی را نداده است

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: باشگاه پرسپولیس سه ماه است پول زن و بچه مرحوم هادی نوروزی را نداده است.
کد خبر : 59445

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، چهار سال پیش بود که امیرعابدینی در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال کاری کرد که در انتخاب دوباره علی کفاشیان تاثیر به سزایی داشت. او در این جلسه با صدای بلند زحمات کفاشیان را به همگان یادآوری کرد تا رای‌های زیادی به سمت رییس فعلی فدراسیون تغییر پیدا کند. حالا در فاصله دو ماه تا انتخابات فدراسیون فوتبال بار دیگر امیر عابدینی می‌تواند نقش غیرقابل انکاری داشته باشد. در این میان صحبت‌های ششگلانی رئیس هیات فوتبال تبریز درباره شائبه برانگیز بودن تغییر چند بند اساسنامه در مجمع عادی 23 دی ماه بهانه‌ای بود تا با امیر عابدینی در مورد انتخابات فدراسیون و دیگر مسائل روز فوتبال ایران صحبت کنیم.


با کسی پدرکشتگی ندارم


وی در ابتدا در باره این ادعای ششگلانی مبنی‌ بر تغییر بندهایی از اساسنامه فدراسیون فوتبال به خبرنگار آنا گفت: «مگر کفاشیان چه کرده که چنین حرف هایی در مورد او مطرح می‌شود. چه بندهایی را در اساسنامه فدراسیون فوتبال تغییر داده که ایجاد شائبه‌ کرده است؟ او که اختیار رای خودش را هم گرفته است. چرا به گونه‌ای حرف زده می‌شود که این تصور ایجاد شود که کفاشیان به صورت غیرعادی قصد دارد دوباره انتخاب شود. چرا جوری حرف زده می‌شود که فردا روزی عده‌ای بگوید کفاشیان به دنبال آدم جمع کردن است. ششگلانی گفته که چرا چند سال پیش بندهای اساسنامه تغییر نکرده است. خوب دلیلش واضح است. آن زمان ضرورت نداشته که بندی را تغییر دهند . مثلا ما در فوتبال ساحلی در گذشته حرفی برای گفتن نداشتیم و خوب در نتیجه کرسی هم در AFC نداشتیم. الان کرسی گرفتیم باید نماینده فوتبال ساحلی‌مان را بیاوریم داخل فدراسیون فوتبال تا در جلسات AFC بتواند کارها را جلو ببرد. وقتی کفاشیان اختیار رای خود و اعضای هیات رئیسه فدراسیون را می‌گیرد یعنی عملا انتخاب را به گردن دیگران انداخته است. رییس فدراسیون حق رای را از کسانی گرفته که به او رای می‌دادند.»


عابدینی ادامه داد: «متاسفانه دوستان ما توجهی به اتفاقاتی که می‌افتد ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که مبنا و مفهوم دقیق و حساب‌شده‌ای را ندارد. می‌آیند بدون مطالعه یکسری حرف‌هایی می‌زنند که به ضرر فوتبال ایران است. من می‌گویم دوستان بیایند در هر کجا که مدنظرشان بود با همدیگر بحث و مناظره می‌کنیم. بنشینیم پرونده کفاشیان را بررسی کنیم. ببینیم باید به او نمره بدهیم یا ندهیم. اگر مجاب شدیم که مو‌فق نبوده خوب به او رای نمی‌دهیم. اما اگر مجاب شدیم که خوب کار کرده باید به او رای داد. مگر ما با کسی پدرکشتگی داریم. می‌خواهند بگردند یکی را پیدا کنند و بیاورند که تازه کار یاد بگیرد. خوب ما کسی را داریم که هشت سال رییس فدراسیون بوده و به خوبی کار را بلد شده است. حالا ششگلانی مخالف است. کسی که رای او را نگرفته است. برود به هرکسی دوست دارد رای بدهد.»


حکیم‌باشی ماجرای خاکپور و کفاشیان نیستم


عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در مورد عدم امضای قرارداد فدراسیون با سرمربی تیم امید و این ادعای خاکپور که کفاشیان صداقت ندارد گفت: «خاکپور هر حرفی درباره کفاشیان زده به خودش و رییس فدراسیون مربوط است. من که حکیم‌باشی این موضوع نیستم. کفاشیان باید جواب ادعای خاکپور بدهد. خاکپور هم توضیح بدهد چرا چنین ادعایی را مطرح کرده است. یک زمانی حرفی زده می‌شود که عمومیت دارد و من دفاع می‌کنم اما وقتی حرف خاصی بیان می‌شود بهتر است طرفین با همدیگر خودشان به توافق برسند. البته اگر شخصا در مورد صداقت کفاشیان بپرسید می‌گویم کفاشیان انسان صادقی است.»


افشارزاده و طاهری حق رای دارند


با توجه به اداره دو باشگاه پرسپولیس توسط سرپرست این شائبه به وجود آمده که این دو باشگاه حق رای در مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارند. امیر عابدینی در این باره گفت: «مدیرعاملان تمام باشگاه‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال حق رای دارند. ما در زمانی که نماینده باشگاه‌ها برای رای دادن می‌‌آیند چیزی به عنوان سرپرست نداریم اما نمی‌شود استقلال و پرسپولیس رای ندهند. بنده معتقدم هر کسی به عنوان نماینده این دو باشگاه در انتخابات فدراسیون حضور پیدا کرد، می‌تواند رای بدهد.»


مدعی اول قهرمانی پرسپولیس است


مدیر عامل اسبق پرسپولیس در ادامه در باره نتایج خوب پرسپولیس در هفته های اخیر در رقابت‌ةای لیگ برتر گفت: «پرسپولیس در میان تیم‌های دیگر فوتبال ایران بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد. علت این موضوع هم حرکت رو به جلویی است که برانکو در این تیم ایجاد کرده است. او توانسته از بازیکنانی که معمولی بودند ستاره‌های جدیدی را تحویل فوتبال ایران بدهد. بازیکنانی که برانکو پرورش داده است جوان، تاکتیک پذیر و تا آخرین لحظه جنگنده هستند که برای بردن تلاش می‌کنند. بزرگترین تیم‌های دنیا هم در فراز و نشیب لیگ دچار مشکلاتی می‌شوند که امتیازهای حساسی را از دست می‌دهند. پرسپولیس هم در ادامه امتیازات از دست خواهد داد اما مطمئن باشید این تیم راهش را برای قهرمانی طی خواهد کرد چرا که دیاگرام این تیم بیانگر آن است که استحقاق قهرمانی را دارند.»


باشگاه پرسپولیس به داد زن‌وبچه نوروزی برسد


عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در ادامه درباره پرداخت مطالبات هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس گفت: «سازمان لیگ وظیفه‌اش را درباره مرحوم هادی نوروزی انجام داد. باشگاه نفت هم به تعهدی که داشت عمل کرد. کاری که انجام نشده آن بخشی است که به مدیریت باشگاه پرسپولیس برمی‌‌گردد. شنیدم که پس از گذشت سه ماه هنوز هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برنامه‌ای برای پرداخت مطالبات هادی نوروزی ندارد. در ابتدا گفتند وکیل هادی خدا بیامرز برود برگه انحصار وراثت بیاورد. او رفت و آورد. گفتند آقای وکیل صبر کن سرپرست باشگاه از کربلا برگردد. طاهری برگشت. گفتند صبر کنید چهلم بگذره. چهلم گذشت. الان سه ماه است با بهانه‌هایی از این دست پول را به خانواده مرحوم نداده‌اند. به نظرم حالا که مسابقات لیگ تعطیل است و کوران مسابقات نیست باید این مسائل اداری هر چه زودتر حل شود.


وی ادامه داد: «نمی‌شود یک روز بگوییم همه پول را می‌دهیم. روز دیگر بگوییم پسرش را می‌‌آوریم قرارداد دائمی با باشگاه امضا کند. وقتی قسط ماشین هادی خدا بیامرز عقب افتاده و خانواده‌ آبرودار نوروزی آن پول را با هزار مشکل پرداخت می‌کند. وظیفه باشگاه پرسپولیس است از زن و بچه هادی حمایت کند. پسر او در این ماجرا خیلی اذیت شد. بی‌خوابی‌های زیادی کشید. امیدوارم طاهری سریع این مشکل را حل کند و حق این بزرگوار را نسبت به خانواده‌اش ادا کند.»


فروپاشی آل‌سعود آغاز شده است


امیر عابدینی در ادامه در مورد اظهارات مسئولان فوتبال عربستان مبنی بر بازی کردن با تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف گفت:«سعودی‌ها توهم پیدا کرده‌اند. این توهم از نوع احمقانه‌اش است. آنها درایت اداره یک کار سیستماتیک 1400 ساله را ندارند. نشان دادند که چقدر ضعیف و بدبخت هستند.حج که کار نوینی نیست. یک واقعه مذهبی دینی است که هر ساله از زمان هجرت پیامبر(ص) وجود داشته است. حالا که در قرن بیست‌ویک و در هزاره سوم قرار داریم. با وجود اینکه امروز سیستم‌های الکتریکی، ماهواره‌ای و کامپیوتری برای رتق‌‌ و فتق امور وجود دارد اما امسال به نحوی مراسم حج را برگزار کردند که هزاران مسلمان کشته شدند. به یمن هم حمله کردند و مردم بی دفاع را به خاک و خون کشیدند. این هم آخرین حرکت آنها که آمدند و عده‌ای مسلمان را به جرم اینکه حرفی زده‌اند که حق بوده است، اعدام کردند. انتظار دارند به شیعیان سرتاسر جهان هم بر نخورد. انحطاط پادشاهی عربستان سعودی به دست خودشان آغاز شده و با شهید کردن این واعظ و مبارز مسلمان شیخ نمر تسریع پیدا کرد. ما شاید به خاطر مسائل دیپلماتیک حرف‌هایی بزنیم اما خودمان می‌دانیم که با دشمنان قسم خورده‌مان طرف هستیم.»


به رویانیان رای می‌دهم


رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در ادامه در خصوص نام نویسی محمد رویانیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «رویانیان کاندیدای اصلح من در انخابات مجلس است و به او رای می‌دهم و امیدوارم رای هم بیاورد. مخلص رویانیان هم هستم. برای اینکه این آدم زحماتش را کشیده و در زمان مدیریتش در پرسپولیس، آنچه می‌شد را برای این تیم انجام داد نه برای خودش. حیف است نمک نشناسی کنیم و با دیدن کارنامه‌اش در پرسپولیس کارهای مثبت او را نبیند و فقط اگر یک نمره منفی دید آن را معیار قضاوت قرار دهد. این عیب بزرگی است.»


تکلیف حق پخش را روشن می‌کنیم


وی در ادامه در مورد وضعیت حق پخش تلویزیونی گفت: فردا و پس‌ فردا در سازمان لیگ جلسه هیات رئیسه در خصوص موضوع حق پخش است. بعد از جلسات به صورت مفصل دراین‌باره صحبت خواهم کرد که به چه راهکاری برای گرفتن حق فوتبال از صدا و سیما رسیده‌ایم. بالاخره این نهاد موظف است پول پرطرفدارترین ورزش کشور را بدهد.


ورزشکاران سرشناس شئونات را رعایت کنند


عابدینی در پایان این گفت و گو درباره بازداشت سوشا مکانی گفت: هنرمندان و ورزشکاران سرشناس که الگوی جوانان و سمبل آن‌ها می‌شوند باید شئونات را بیش از دیگران رعایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته