دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضو هیات مدیره سازمان مجری ساختمان‌ها خبر داد: ورزشگاه آزادی یک ساله تعمیر می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور از دستور وزیر راه و شهرسازی به این سازمان برای بازسازی استادیوم آزادی و آغاز فرآیند بازسازی و نوسازی ورزشگاه آزادی خبر داد.
کد خبر : 59400

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اخباری در واکنش به دستور رییس‌جمهوری به مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان در خصوص رسیدگی به وضعیت بغرنج ورزشگاه آزادی از نظر شدت تخریب‌ها و نیازمندی این ورزشگاه ملی به بازسازی اظهار کرد: ورزشگاه آزادی را معاونت فنی وزارت مسکن و شهرسازی رژیم سابق در دهه ۴۰ ساخته است که البته این معاونت در دهه ۶۰ به سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی به عنوان یکی از دستگاه‌های تابعه وزارت مسکن و شهرسازی تبدیل شد.


وی تصریح کرد: به همین علت کلیه اطلاعات عمرانی این ورزشگاه و اسناد ساخت و ساز آن در اختیار سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور قرار دارد و از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان مسئول بازسازی ورزشگاه آزادی انتخاب شده‌ایم.


اخباری ادامه داد: این سازمان حتی پیش از دستور اخیر رییس‌جمهوری نیز به دنبال بهسازی و نوسازی ورزشگاه آزادی بوده که به همین مناسبت طی یک سال اخیر با مسئولان وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که مسئولیت انجام اقدامات عمرانی و سازندگی وزارت ورزش و جوانان را بر عهده دارد، جلساتی را برگزار کرده‌ایم.


معاون برنامه‌ریزی و مهندسی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور ادامه داد: در طول این جلسات شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برخی از اسناد و اطلاعات لازم برای نوسازی ورزشگاه آزادی را در اختیار سازمان مجری قرار داده است.


وی اضافه کرد: کارشناسان این سازمان نیز خود مطالعاتی را انجام داده‌اند اما مطالعات تکمیلی را باید شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد که تاکنون این امر انجام نشده است.


اخباری تاکید کرد: سازمان مجری ساختمان‌ها در جریان فرآیند بازسازی ورزشگاه آزادی، در ابتدا به بخش‌های استحکام فونداسیون، عمرانی و سازه‌های بتنی و فولادی ورزشگاه ورود خواهد کرد و پس از اتمام بخش عمرانی، به بخش سازه‌های تجهیزاتی از قبیل تکمیل صندلی‌های طبقه دوم ورزشگاه وارد می‌شود که البته هنوز درباره تجهیز ورزشگاه با وزارت ورزش و جوانان به تفاهم نرسیده‌ایم.


به گفته این مقام سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور، فرآیند بازسازی و نوسازی ورزشگاه آزادی در صورت تأمین اعتبار، یک ساله به پایان خواهد رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته