دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1400 - 13:42
لاسجردی در گفت‌وگو با آنا:

دولت سیزدهم باید پشتوانه دپویی از کالاهای اساسی ایجاد کند/ مشکل بزرگ ما تناقضات ساختاری در فعالیت اقتصادی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت آینده باید ثباتی در قیمت کالاهایی که با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد، ایجاد کند و پشتوانه خوب دپویی از کالاهای اساسی به وجود بیاورد.
کد خبر : 593942
حسن لاسجردی

حسن لاسجردی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست داخلی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بابیان اینکه این خود دولت‌ها هستند که سطح توقعات عمومی از خودشان را تعریف کرده و به جامعه ارائه می‌کنند، گفت: اگر دولت سیزدهم بخواهد موفق عمل کند، باید مدیریت درستی بر توقعات داشته باشد. در بحث اجابت و پاسخگویی توقعات، تیم هیئت دولت و برنامه‌های کلان دولت مهم‌ترین نقش را دارد.


وی افزود: در حال حاضر بسیاری از کارشناسان و مردم اظهار نظر می‌کنند که کدام تیم کابینه دولت سیزدهم را تشکیل می‌دهد. عده‌ای احتمال بازگشت بخشی از وزرای دولت نهم و دهم می‌دهند و معتقدند با توجه به اینکه این افراد امتحان خودشان را پس داده‌اند، موفق‌تر خواهند بود. برخی هم معتقدند مدیریت دولت بعدی، باید بر دوش جوانان باشد و افراد باتجربه به عنوان مشاور و معاون در کنار آن‌ها کار کنند.



بیشتر بخوانید: نگاه مشورتی؛ حاکم بر دولت سیزدهم/ هدف رئیس جمهور منتخب از دیدارهای مختلف چیست؟



کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برای پیش‌بینی عملکرد احتمالی دولت باید منتظر مشخص شدن اعضای کابینه بود، اذعان کرد: هم‌اکنون مردم منتظر هستند که ترکیب دولت سیزدهم مشخص شود تا ببینند که افرادی که بر سرکار می‌آیند با کدام سبقه و پشتوانه و با چه نگاه‌هایی برای حل مشکلات مردم، در این عرصه حضور پیدا می‌کنند.


لاسجردی با بیان اینکه مهم‌ترین رکن خواسته‌های مردم در بحث معیشتی است، اظهار کرد: اگر دولت سیزدهم در قدم‌های اولش به طور مثال در یک برنامه شش ماهه، اوضاع مسکن، معیشت و اقتصاد خرد خانواده‌ها را مدیریت کرده و آرامش نسبی را در بازار ایجاد کند، گام بلندی را بر خواهد داشت.


وی با بیان اینکه مشکل بزرگ ما تناقضات ساختاری در فعالیت اقتصادی است، تصریح کرد: تولید ما هم‌اکنون به دلایل مختلف مانند کرونا، مشکلات سرمایه‌گذاری و قوانین دست‌وپاگیر تولید دچار مشکل است و ارتباطات خارجی هم مشکلاتی در ورود کالا به وجود آورده، در نتیجه این موارد ما از دو طرف تحت فشار هستیم.


لاسجردی اظهار کرد: دولت برای رفع مشکلات باید یکی از دو راه موجود را انتخاب کند؛ یعنی یا از طریق تمرکز بر پتانسیل داخلی تمام نیروهای تولیدگر را به میدان بیاورد و به نوعی فضای نامتعادل اقتصادی را مدیریت کند، در غیر این صورت با حل مشکلات بین‌المللی و افزایش ارتباطات جهانی، سرمایه خارجی را به داخل کشور بیاورد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته