دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1394 - 09:27

عربستان سفیر ایران در ریاض را فراخواند/ تکذیب ادعای اخراج شبانه دیپلمات‌های ایرانی

یک مقام مسئول در وزارت امورخارجه عربستان گفت که روز گذشته (شنبه) این وزارتخانه سفیر ایران در عربستان را فراخواند و اعتراض شدید خود علیه مواضع مقام‌های ایرانی نسبت به صدور احکام صادره برای شیخ نمر و دیگر زندانیان را تسلیم وی کرد.
کد خبر : 59388

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، وزارت امورخارجه عربستان علاوه بر احضار حسین صادقی، سفیر ایران در عربستان، مواضع ایران را محکوم و آن را دخالت آشکار در امور داخلی خود قلمداد کرد.


وزارت امور خارجه عربستان همچنین دولت ایران را برطبق معاهدات بین‌المللی، مسئول حمایت از سفارت‌خانه خود در تهران و کنسولگری‌اش در مشهد و همچنین حفاظت از جان کارکنان آن در برابر هرگونه اعمال خشونت‌آمیز، دانست.


از سوی دیگر امروز برخی منابع سعودی که نامشان فاش نشده است، ادعا کردند: «شب گذشته (شنبه) به‌دنبال تسخیر و به آتش کشیدن سفارت و کنسول‌گری عربستان در ایران، دیپلمات‌های ایرانی به‌وسیله دولت سعودی شبانه اخراج شدند.»


این ادعا بلافاصله با ولکنش مقام‌های ایرانی همراه شد تا جایی‌که یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان خبر اخراج سفیر ایران در ریاض و اعزام هواپیما برای انتقال دیپلمات‌های ایرانی و خانواده‌های آن‌ها را ساختگی خواند.


به‌دنبال اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر نمر، روحانی شیعه معترض عربستانی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان روز گذشته (شنبه) عربستان را به حمایت از تروریسم و اعدام مخالفان آن متهم کرد. همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در نامه‌ای به محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان، خواستار بازنگری در روابط با عربستان شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته