دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1400 - 09:12

عزم چین و کره شمالی برای تعمیق روابط همه‌جانبه

رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور چین بر تقویت روابط دو کشور در همه زمینه‌ها برای خنثی کردن توطئه و تهدید دشمنان مشترک تأکید کردند.
کد خبر : 593845
رهبران کره و چین



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از رویترز، کیم جونگ‌اون رهبر کره شمالی و شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین با ارسال نامه‌هایی به یکدیگر، بر لزوم همکاری بیشتر علیه دشمنان خارجی تأکید کردند.


کیم در نامه خود به شی نوشت: علی‌رغم وضعیت دشوار و بی‌سابقه بین‌المللی در سال‌های اخیر، اعتماد هم‌رزمانِ و دوستی نظامی بین جمهوری دموکراتیک خلق کره و چین هرروز قوی‌تر شده است.


وی همچنین افزود: معاهده [همکاری دو کشور] در زمان کنونی که نیروهای متخاصم در اقدامات چالش‌برانگیز و مانع زا [در برابر ما] مستأصل شده‌اند، از جامعه‌گرایی و صلح در آسیا دفاع می‌کند.


بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور چین نیز در پاسخ به این نامه گفت که قصد دارد از طریق تقویت ارتباطات با رهبر کره شمالی، برای مردم دو کشور شادکامی بزرگ‌تری به ارمغان بیاورد.


شی همچنین تصریح کرد که این کار را به‌وسیله ارتقای پیوسته روابط دوستانه و همکاری بین دو کشور به سطح جدید، انجام خواهد داد.


پیش‌ازاین نیز کیم طی پیامی برای تبریک صدمین سالگرد تأسیس حزب حاکم چین به رئیس‌جمهور این کشور، گفته بود: روابط کره شمالی با چین را مطابق با نیاز زمانه و خواست مردم دو کشور، به نقطه استراتژیک جدیدی ارتقا می‌دهیم و مقتدرانه خواستار پیشرفت فارغ از هرگونه چالش و تغییر اوضاع هستیم.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته