دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1400 - 15:54

کتاب سینمای ایران و ژاپن منتشر شد

رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن کتاب سینمای ایران و ژاپن را با همکاری انتشارات بین المللی الهدی منتشر کرد.
کد خبر : 593746
کتاب سینمای ایران و ژاپن

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، به سفارش رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و با قلم قدرت الله ذاکری، کتاب سینمای ایران و ژاپن همراه با مقدمه، نگارش بخش‌هایی ازجمله ضمیمه فعالیت‌های سینمایی و با همکاری انتشارات بین‌المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خرداد ماه ۱۴۰۰ منتشر شد.


این کتاب در چهار فصل و ۳۳۵ صفحه تالیف شد و بخش‌های متنوعی از روابط دو کشور بزرگ ایران و ژاپن در حوزه سینمایی، نمایش فیلم، حضور جشنواره‌ای، ساخت فیلم‌های مشترک و ... را دربر می‌گیرد.


کتاب مذکور مجموعه‌ای ارزشمند در این زمینه به همراه تاریخچه کاملی از تعاملات سینمایی - بین المللی دو کشور است.


حسین ­­­­­­­دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن درباره چاپ این کتاب گفت: رایزنی فرهنگی در ادامه فعالیت‌های متنوع در زمینه‌های مختلف با هدف ارائه اطلاعات و شناخت هر چه بیشتر فرهنگی میان دو ملت، علاوه بر برنامه‌های فرهنگی، بیش از ۱۰ عنوان کتاب و مجله تخصصی به زبان فارسی و ژاپنی در سه سال اخیر با بیش از ۱۸ هزار تیراژ در کنار توزیع الکترونیکی آنان منتشر کرده است.


وی افزود: درباره تعاملات و همکاری‌های سینمایی دو کشور تاکنون به صورت جامع مجموعه‌ای منتشر نشده، لذا کتاب سینمای ایران و ژاپن می‌تواند در این زمینه اطلاعات منحصر به فردی را به علاقه‌مندان ارائه کند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته