دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1394 - 14:10
مهجور در گفت‌وگو با آنا خبر داد

4 هکتار زمین واحد زاهدشهر صاحب سند رسمی می‌شود/ ارائه طرح مشترک دانش‌بنیان به شورای پژوهشی استان فارس

سرپرست واحد زاهدشهر از ارائه یک طرح مشترک اقتصادی دانش‌بینان دانشگاه آزاد زاهدشهر به شورای پژوهشی هیات امنای دانشگاه آزاد استان فارس در راستای فعالیت‌های اقتصادی و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تامین بخشی از بودجه غیرشهریه خبر داد.
کد خبر : 59308

امیر اشکان‌ مهجور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: مکاتباتی با مرکز رشد و فناوری استان فارس انجام شده و یک طرح اقتصادی برای مطرح شدن در شورای پژوهشی استان ارائه شده است که البته این طرح با همکاری چند واحد دیگر صورت خواهد گرفت.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر ادامه داد: با توجه به کاهش دانشجو در طول یک سال گذشته برنامه‌های مختلفی را برای این دانشگاه در نظر داریم تا بتوانیم هزینه‌های خود را تامین کنیم. در این راستای زمین کشاورزی در اختیار این واحد است که با کسب مجوزهای لازم حدود 10درصد هزینه دانشگاه با آن تامین می‌شود.



مهجور افزود: همچنین این واحد در بخش فعالیت‌های پژوهشی با جذب افرادی در کانون پژوهشی و فعالیت‌های دانشجوی پیشرو بوده است.


وی وضعیت پروژه‌های عمرانی در این واحد را یادآور شد و افزود: پروژه ساختمان آموزشی-اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر در متراژ 2 هزار مترمربع است. این واحد با توجه به اینکه در شهری با جمعیت 9 هزار نفری دایر و نزدیک به شهرستان فسا است، سعی کردیم ساختمان اداری و آموزشی آن را با سالن‌های ورزشی، آزمایشگاه و استادسرا به طرز ویژه‌ای مجهز کنیم و تا پایان سال هم دو آزمایشگاه دیگر را تجهیز خواهیم کرد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر ادامه داد: در صدد رسمی کردن سند دو زمین دو هکتاری این دانشگاه هستیم.


به گفته اشکان‌مهجوری، برگزاری یادواره شهدا و مراسم مناسبتی از جمله فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر است.



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهر با بیان اینکه 2 رشته کارشناسی ارشد و 3 رشته کارشناسی برای این واحد در دست پیگیری است، تعداد دانشجویان این واحد را بیش از 700 نفر عنوان و اظهار کرد: 31 رشته دانشگاهی در این مرکز دانشگاهی دائر است که از این 31 رشته 3 رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو دارد، ضمن اینکه واحد زاهدشهر اکنون دارای 18 عضو هیأت علمی بوده و 25 کارمند در این واحد مشغول به کار هستند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا این واحد جزو واحدهای سودده یا زیان‌ده بوده است، گفت: این واحد به دلیل اینکه افزایش دانشجو داشته جزو واحدهای سودده بوده و در کنار آن صرفه‌جویی مالی نیز داشته‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته