دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رییس فدراسیون تنیس روی میز: آقایان شانس زیادی برای کسب سهمیه دارند/ تیم ملی در تورنمنت مجارستان و آلمان شرکت می‌کند

مهرداد علی قارداشی گفت: به دلیل میزبانی هنگ‌کنگ در مسابقات انتخابی المپیک، کار برای ملی‌پوشان سخت خواهد بود.
کد خبر : 59296

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مهرداد علی‌ قارداشی در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید فدراسیون تنیس روی میز در مورد اولویت کاری خود اظهار داشت: «در حال حاضر و در ابتدای کار تغییری در اولویت‌ها نمی‌توانیم بدهیم اما کسب سهمیه المپیک از همه چیز مهمتر است. سعی می‌کنیم چند روزی اردوی داخلی با کیفیت خوبی برگزار کنیم که مکمل سفرهای خارجی باشد. مسابقات لیگ هم برنامه‌ریزی شده و 28 اسفند به پایان می‌رسد. با توجه به حضور دو بازیکن چینی لیگ کیفیت خوبی دارد و حتی آنها توانسته‌اند ملی‌پوشان ما را هم شکست دهند. این موضوع کمک خوبی به آماده‌سازی بازیکنان تیم ملی می‌کند.»


رییس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی آنا، در مورد برنامه این فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک گفت: «برای مسابقات المپیک برنامه‌هایی از قبل انجام شده و ما نمی‌توانیم این برنامه‌ها را تغییر دهیم. تیم ملی ابتدا در تورنمنتی در کشورهای مجارستان و آلمان شرکت می‌کند و سپس در مسابقات جهانی مالزی حضور پیدا می‌کند. در انتها هم در مسابقات کسب سهمیه المپیک که در هنگ کنگ برگزار می‌شود، به میدان می‌رود.»


قارداشی درباره اینکه تنیس روی میز ایران شانس کسب چند سهمیه در المپیک را دارد، افزود: «بر اساس رنکینگ جهانی در قسمت آقایان، شانس زیادی برای کسب سهمیه داریم. اما در قسمت بانوان کار برای حضور در مسابقات المپیک بسیار دشوار است. البته امسال به دلیل میزبانی هنگ‌کنک شرایط برای ملی‌پوشان بسیار سخت است.»


وی در مورد برنامه های فدراسیون برای ارتقای سطح فنی مربیان داخلی بیان داشت: «فدراسیون برای مربیان داخلی برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته است. در راستای این برنامه‌ها یک مربی از استان فارس برای آموزش کلاس‌های مربیگری به مدت سه ماه به مجارستان اعزام می‌شود. البته فدراسیون جهانی هم برای بالا رفتن سطح دانش فنی مربیان کلاس‌هایی را برگزار می‌کند که مربیان ایرانی هم در این کلاس‌ها شرک می‌کنند.»






انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب