دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1400 - 13:05
محسن بیرانوند در گفت‌وگو با آنا:

اگر سهراب مرادی را معرفی می‌کردیم یک سهمیه از دست می‌دادیم/ او امتیازهای لازم را کسب نکرده بود

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ما اگر سهراب مرادی و علی داودی را برای حضور در المپیک به فدراسیون جهانی معرفی می‌کردیم به دلیل نداشتن امتیاز مرادی حذف و تنها علی داوودی در المپیک حضور پیدا می‌کرد.
کد خبر : 592958
سهراب مرادی



به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه‌برداری ایران، نام سهراب مرادی، علی هاشمی و علی داودی را جزء نفراتی که شرایط حضور در المپیک را دارند، قرار داده است اما شنیده می‌شود مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری بدون اطلاع به سهراب مرادی با مسئولان کمیته ملی المپیک صحبت می‌کنند و این ورزشکار را به دلیل مصدومیت از حضور در المپیک خط می‌زنند و علی هاشمی را جایگزین می‌کنند.


دو وزنه‌بردار را حذف کردیم تا سهراب مرادی بالا بیاید


محسن بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در مورد پنهان‌کاری فدراسیون وزنه‌برداری و اتفاقاتی که به وجود آمده، گفت: فدراسیون جهانی نامه‌ای برای ما ارسال کرده بود و اسم سه نفر را در لیست قرار داده بود که این افراد، علی هاشمی، علی داودی و سهراب مرادی بودند، مبنی بر اینکه در تمام مسابقات گزینشی شرکت کرده‌اند. در واقع این نامه دال بر این نبود که مرادی می‌تواند در المپیک حضور پیدا کند بلکه فدراسیون جهانی اطلاع داده بود که این سه نفر مسابقات گزینشی را تکمیل کرده‌اند. سهراب مرادی در تمامی مسابقات شرکت کرده بود و حتی هر ۶ ماه یک بار آزمایش دوپینگ هم انجام داده بود. ما حتی علی میری و ایوب موسوی را حذف کردیم که سهراب مرادی بتواند در دسته ۹۶ کیلوگرم به عنوان نماینده کشورمان در المپیک حضور پیدا کند.


بیشتر بخوانید:


سوءمدیریت مرادی وزنه‌برداری را به ویرانه تبدیل کرده است/ ادعای رایزنی برای سهمیه جهانفکریان کذب محض است/ رئیس فدراسیون تنها فرار رو به جلو دارد


وزنه‌برداری نباید به این روز می‌افتاد که برای کسب سهمیه التماس کند/ فدراسیون کیانوش رستمی را به حال خودش رها کرد


سهراب امتیازهای لازم را کسب نکرده بود


وی افزود: اما حضور در المپیک طبق آیین‌نامه سیستم گزینشی است مبنی بر اینکه وزنه‌بردار یا باید نفر اول قاره آسیا می‌شد یا جزء هشت نفر برتر جهان قرار می‌گرفت. سهراب مرادی نفر اول قاره آسیا نبود و وزنه‌بردار قرقیزستانی در جایگاه بالاتر قرار داشت. متأسفانه در مسابقات آسیا هم نتوانست از سد این وزنه‌بردار بگذرد و حتی ما او را به مسابقات گزینشی کلمبیا اعزام کردیم تا بتواند در آن رقابت‌ها با کسب امتیاز از این ورزشکار عبور کند که متأسفانه آن جا هم دچار مصدومیت شد. از طرف دیگر سهراب مرادی جزء هشت نفر برتر جهان هم نبود.


از کجا می‌دانستیم سه وزنه‌بردار در دسته ۹۶ کیلوگرم حاضر نمی‌شوند


دبیر فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: ما تا چهار صبح وضعیت حضور سهراب مرادی در المپیک را مورد بررسی قرار دادیم و تمام جوانب را سنجیدیم. اگر اسم سهراب را به فدراسیون جهانی اعلام می‌کردیم به این خاطر که امتیازهای لازم را کسب نکرده بود، عملاً یک سهمیه از وزنه‌برداری ایران سوخت می‌شد. متأسفانه وزنه‌برداری به دلیل دوپینگ سال‌های گذشته در المپیک توکیو با کاهش سهمیه مواجه شد و اگر ما می‌خواستیم این ریسک را بپذیریم که نام سهراب را به فدراسیون جهانی اعلام کنیم، به دلیل عدم کسب امتیازات لازم، دو سهمیه ما به یک سهمیه کاهش پیدا می‌کرد. ضمن اینکه سهراب مرادی در شرایطی می‌توانست سهمیه را کسب کند که وزنه‌برداران بلاروس، چین و ژاپن حذف می‌شدند تا وزنه‌بردار قرقیزستان جزء نفرات اول جهان قرار می‌گرفت و سهراب مرادی هم به عنوان نفر اول قاره آسیا انتخاب می‌شد. ما از کجا باید می‌دانستیم که وزنه‌برداران چین، بلاروس و ژاپن در دسته ۹۶ کیلوگرم حضور پیدا نخواهند کرد؟


با معرفی سهراب به‌عنوان وزنه‌بردار المپیکی یک سهمیه از دست می‌رفت


بیرانوند تأکید کرد: همه جوانب برای رسیدن سهراب مرادی به المپیک بررسی شد و تمام تلاش ما این بود که راهی پیدا کنیم که نفراتی به المپیک اعزام شوند که بالاترین مدال را کسب کنند. ما اگر سهراب مرادی را معرفی کرده بودیم، با توجه به اینکه از قبل عنوان شده بود وزنه‌بردار چین به دلیل آسیب‌دیدگی در کتف احتمال دارد در المپیک حضور پیدا نکند، دو وزنه‌بردار دیگر از بلاروس و ژاپن در ۹۶ کیلوگرم شرکت می‌کردند و قرقیزستان هم به عنوان نفر اول آسیا در المپیک حضور داشت. بنابراین عملاً سهراب مرادی نمی‌توانست سهمیه را کسب کند. ما اگر مرادی و داودی را معرفی می‌کردیم یک سهمیه از دستمان می‌رفت و فقط با علی داودی در المپیک حضور پیدا می‌کردیم.


انتهای پیام/۴۰۵۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته