دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1400 - 10:46
عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با آنا:

انتصابات دقیقه نودی کم‌سلیقگی سیاسی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این قبیل انتصابات به‌نوعی پلشتی یا کم‌سلیقگی سیاسی است. دولت‌ها باید حافظ منافع ملی کشور باشند چرا که عملکرد مسئولان در تاریخ و حافظه مردم ثبت می‌شود.
کد خبر : 592912
عباس زاده

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاست خبرگزاری آنا، پیرامون انتصابات غیرمتعارف در روزهای آخر دولت روحانی اظهار کرد: دولت تا ساعات آخر خود، مسئولیت عزل و نصب در نهادها و وزارتخانه‌ها را دارد اما معمولاً دولت‌ها بعد از انتخابات، به گزارش از عملکرد خود و ارزیابی وضعیت کشور می‌پردازند و شرایط را برای تحویل به دولت بعدی آماده می‌کنند.


وی ادامه داد: مدیران کارآمد حاضر به پذیرش مسئولیت در این مقطع زمانی نیستند و انتقال دولت‌ها، الزامات خود را دارد.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرامون مأموریت‌های خارجی نزدیکان دولت در روزهای پایانی دولت دوازدهم بیان کرد: این قبیل انتصابات به‌نوعی پلشتی یا کم‌سلیقگی سیاسی است اما غیرقانونی نیست. دولت‌ها باید حافظ منافع ملی کشور باشند و عملکرد مسئولان در تاریخ و حافظه مردم ثبت می‌شود.




بیشتر بخوانید:


انتصابات در وقت اضافه!




عباس‌زاده مشکینی گفت: برای مثال، اگر هم‌اکنون سفیری انتخاب شود، دولت آتی نه به‌صورت قانونی بلکه عرفاً برای عزل وی دچار محدودیت‌هایی است و این مسئله چهره بین‌المللی ایران را مخدوش می‌کند.


به گزارش آنا، در روزهای پایانی دولت، اخباری مبنی بر انتصابات دقیقه‌ نودی در دولت روحانی به گوش می‌رسد و وزارت امور خارجه نیز از این انتصابات سیاسی بی‌نصیب نبوده است.


این انتصابات دقیقه ۹۰، اعتراض نمایندگان مجلس را هم به همراه داشته است و به اذعان نمایندگان مجلس، افراد سفارشی در وزارتخانه‌هایی مثل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور خارجه، نفت، وزارت علوم یا آموزش‌وپرورش گنجانده می‌شوند.


انتهای پیام/۴۱۶۳/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته