دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سایه سنگین مازاد عرضه بر بازار نفت

سایه سنگین مازاد عرضه بر بازار نفت سبب ادامه روند نزولی قیمت نفت در هفته منتهی ٤ دی‌ماه شده است.
کد خبر : 59284

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٤ دی‌ماه، ٦٧ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ٣١ دلار و ٧ سنت رسید. میانگین قیمت نفت سبک ایران هم از ابتدای امسال تاکنون ٥٠ دلار و ٣٤ سنت بوده است.


قیمت نفت خام سنگین ایران با ٦٤ سنت کاهش به ٢٨ دلار و ٤٠ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز امسال تاکنون ٤٨ دلار و ٢٨ سنت بوده است.


قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی به ٣١ دلار و ٣٢ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته، ٧٨ سنت کاهش یافت. میانگین قیمت سبد نفتی اوپک، امسال تاکنون ٤٩ دلار و ٧٧ سنت بوده است.


هربشکه نفت خام دبلیو تی آی نیز مدت مذکور با ٤٤ سنت افزایش، ٣٦ دلار و ١٥سنت برای هر بشکه معامله شد. نفت خام دبلیو تی آی تنها نفت شاخص بازار بود که در هفته مورد بررسی افزایش یافت.


قیمت نفت برنت با٩١ سنت کاهش به ٣٦ دلار و ٢٣ سنت برای هر بشکه رسید و میانگین قیمت نفت برنت امسال تاکنون ٥٢ دلار و ٦٦ سنت بوده است.


قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با ٧٥ سنت کاهش به ٣١ دلار و ٩٩ سنت برای هر بشکه رسید.


بر اساس این گزارش، در این هفته نیز روند نزولی قیمت نفت ادامه پیدا کرد. عرضه مازاد نفت همچنان بر قیمت‌های نفت خام سایه افکنده است. در واقع، بازار معتقد است که اوپک محدودیت تولید را کنار گذاشته و تولید بالای نفت در برخی کشورهای غیراوپک مانند روسیه نیز ادامه خواهد یافت. در عین حال به دنبال لغو تحریم‌ها، نفت بیشتری از ایران وارد بازار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته