دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جمشیدیان در گفت‌وگو با آنا:

شرایط استقلال بهتر از تراکتور است/ هفته سیاه داوری را پشت سر گذاشتیم

پیشکسوت تیم استقلال گفت: کسب پیروزی مقابل تراکتور خیال استقلال را برای قهرمانی در جام حذفی و دیدار با پرسپولیس آسوده می‌کند.
کد خبر : 592824
شیخ دیاباته وریا غفوری تراکتور استقلال



به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم‌های استقلال و تراکتور در چارچوب هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساعت ۱۹:۱۵ امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که آبی‌پوشان تهران برای تثبیت جایگاه سومی و حتمی شدن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به دنبال کسب سه امتیاز مسابقه هستند و سرخ‌پوشان تبریز هم برای آنکه از کورس مدعیان سهمیه آسیایی خارج نشوند چاره‌ای جز کسب پیروزی در این دیدار ندارند.


استقلال در اوج بحران مدیریتی قرار دارد


احمد جمشیدیان در مورد مصاف استقلال با تراکتور به خبرنگار ورزش آنا گفت: تراکتور در این فصل تغییرات زیادی داشته و هفته گذشته در اولین دیداری که فیروز کریمی روی نیمکت این تیم نشسته بود برابر ذوب‌آهن به پیروزی دست یافت. البته که در این مسابقه غایبان زیادی دارد و بدون بازیکنانی کلیدی بازی خواهد کرد. استقلال هم چند غایب در ترکیب دارد اما از لحاظ مهره شرایطش بهتر است. آبی‌پوشان با توجه به فاصله امتیازی و کیفیت بالای بازی پرسپولیس و سپاهان بختی برای قهرمانی ندارند اما با برتری مقابل تراکتور سهمیه آسیایی‌شان تا حدود زیادی قطعی می‌شود و برای همین هدفی جز کسب سه امتیاز ندارند تا با خیال آسوده آماده جام حذفی و دیدار با پرسپولیس شوند.


وی درباره مشکلات مدیریتی باشگاه استقلال بیان کرد: در مربع مدیریت، کادرفنی، بازیکنان و هواداران، استقلال از ناحیه هوادار آسیب دیده چون بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود و این موضوع به فرهاد مجیدی و دیگر اعضای کادر فنی فشار فنی وارد می‌کند. البته که مشابه این وضعیت برای دیگر تیم‌های پر طرفدار هم وجود دارد ولی آبی‌پوشان که همواره مشکل مدیریتی داشتند در اوج این بحران قرار دارند و مشخص نیست چه زمانی این مشکل برطرف شود. در چنین شرایطی فرهاد مجیدی توانسته تیم خوبی داشته باشد و اگر به قهرمانی جام حذفی و عنوان سومی لیگ برتر دست یابد، کارنامه بسیار خوبی ثبت کرده است.




بیشتر بخوانید:


پاداش مجیدی به شاگردانش پیش از دیدار با تراکتور


تراکتور به ۴ گروه تقسیم شده است/ از شانسِ بد استقلال کمترین غایب را دارد


۶ غایب نامدار تراکتور مقابل استقلال




مالک تراکتور شناخت کافی ندارد


پیشکسوت تیم استقلال در مورد شرایط نامناسب تراکتور که موقعیت خوبی برای برتری استقلال فراهم کرده، عنوان کرد: معمولاً باشگاه‌های بزرگ دنیا که به صورت خصوصی اداره می‌شوند از سوی مالک کارگروهی شامل مدیرعامل و هیئت مدیره ایجاد می‌شود که امور مربوط به باشگاه را اجرایی می‌کنند اما مالک باشگاه تراکتور به جای آنکه کار را به متخصصان بسپارد در امور فنی ورود می‌کند و به خاطر نداشتن شناخت کافی هزینه‌های فراوانش به ثمر نمی‌نشیند. در سال‌های اخیر تنها قهرمانی جام حذفی نصیب تراکتور شده و در لیگ برتر به‌خصوص این فصل افت محسوسی نصیب نماینده تبریز شده است.


اشتباهات فاحش داوری داشتیم


وی درباره افزایش اعتراض‌ها به قضاوت داوران در هفته‌های پایانی لیگ برتر تصریح کرد: همواره انتقادات به عملکرد داوران وجود داشته ولی هفته قبل که تیم‌ها بیست و پنجمین دیدارشان را برگزار کردند هفته سیاه داوری ایران بود و در هشت دیدار برگزار شده اشتباهات فاحش و تأثیرگذاری را تماشا کردیم. این اشتباهات در جدول رده‌بندی هم تأثیر داشت و بدون تردید ادامه این روند به ضرر فوتبال کشور خواهد بود.


جمشیدیان افزود: فوتبال ایران با توجه به لژیونرهای موفق خود نیاز به سیستم کمک‌داور ویدئویی VAR دارد و آوردن چنین سیستمی به کشور خیلی دشوار نیست. سطح قضاوت‌ها بدون تردید رشد می‌کند و شاهد هستیم که در بالاترین سطح مسابقات فوتبال جهان VAR گره‌گشا شده و به داوران کمک می‌کند. نباید از چنین تکنولوژی مفیدی محروم شویم و لیاقت استفاده از VAR در داوران ایرانی دیده می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته