دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1400 - 14:17
در دیدار دکتر کشت کار با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تاکید شد؛

لزوم حمایت همه جانبه مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس از دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین

دکتر فاطمه محمدبیگی و روح الله عباسپور، از نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی با حضور در واحد قزوین، ضمن دیدار با هیات رئیسه‌ی این دانشگاه، پیشنهادات و دغدغه‌های دکتر اصغر کشت کار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین را شنیدند و در این خصوص بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر : 592732
دیدار با نمایندگان استان قزوین

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در این جلسه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد؛ دو تن از نمایندگان استان با تاکید بر ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های علمی این دانشگاه، نسبت به پیگیری، حل مشکلات و دغدغه های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، قول همکاری و حمایت دادند.


دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، افتخار استان است


روح الله عباسپور، نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از دعوت دکتر کشت کار برای حضور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، این دانشگاه را افتخاری برای استان دانست و گفت: امروز توفیقی شد تا در این دانشگاه حضور داشته باشم و امیدوارم با انتصاب دکتر کشت کار که از مدیران و شخصیت‌های شناخته شده کشور در عرصه‌های علمی هستند، این دانشگاه موفق‌تر از گذشته باشد.


وی سپس، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه نظام آموزش عالی خاطرنشان کرد: ایشان بارها تاکید کردند که سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش عالی منجر به پیشرفت در همه حوزه‌های کشور می‌شود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: طبق آمار 42 درصد تحصیل کرده‌های ما بیکارند، چرا که در دانشگاه‌ها دانش فنی و مهارت لازم برای جذب در صنعت و بازار به آنان آموزش داده نشده است.


عباسپور در ادامه با توجه به برنامه‌های مهارت محور دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: از اینکه این دانشگاه در نظر دارد تا رشته‌های مهارت محور را به صورت متوازن در استان راه‌اندازی کند، بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.


وی در پایان با اعلام آمادگی و حمایت برای رفع مشکلات در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند با توجه به ارتباطات بسیار خوبی که با سایر قوا دارد، می‌تواند در جهت توسعه و پیشرفت این دانشگاه گام‌های موثری بردارد.


دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تاج علمی استان است


در ادامه این جلسه، دکتر فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از دعوت دکتر کشت کار برای برگزاری این جلسه و دعوت از نمایندگان استان، در سخنانی دانشگاه را مکانی مقدس دانست و گفت: از اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حضور دارم بسیار خرسندم. بنده افتخار چندین سال تدریس را در این دانشگاه داشته ام و به جرات می‌گویم که این دانشگاه به دلیل کسب افتخارات علمی بسیار در سطح ملی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف، جزو برندهای بین‌المللی محسوب شده و به نوعی تاج علمی استان قزوین است.


وی سپس، با تقدیر از مدیران قبلی این دانشگاه برنامه های دکتر کشت‌کار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را برای رشد و توسعه همه جانبه واحدهای استانی، بسیار کامل و جامع دانست و گفت: خیز بلند علمی و ورود عملیاتی به موضوعات مهم هم چون راه اندازی رشته‌های مهارتی و کاربردی، نشان می‌دهد که انتصاب دکتر کشت کار به عنوان مسئول دانشگاه آزاد اسلامی استان قروین، انتصابی به جا و شایسته بوده است.


دکتر محمدبیگی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تاکید کرد: برای تحقق این بیانیه، کشور نیاز به مسئولانی دارد که قدرت آینده نگری و آینده نگاری داشته باشند و این نگاه در مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین به خوبی دیده می‌شود.


وی در پایان با اشاره به پتانسیل‌های بالای صنعتی و کشاورزی در استان قزوین، یادآور شد: با راه‌اندازی رشته‌های مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، این استان می‌تواند به عنوان پایتخت مهارتی در خاورمیانه مطرح شود.


با حمایت نمایندگان، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیش از گذشته در جهان مطرح خواهد شد


پیش از سخنان نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، دکتر اصغر کشت کار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین نیز ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور نمایندگان در این دانشگاه، به ارائه‌ی گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در چند ماه گذشته در این دانشگاه پرداخت و گفت: برگزاری جلسات متعدد با اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان واحدهای استانی، برگزاری چهاردهمین جلسه شورای دانشگاه با حضور روسای استان‌های کشور و دکتر طهرانچی و معاونان سازمان مرکزی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر علمی، پژوهشی، فرهنگی و مالی و مهم‌ترین فعالیت‌های مدیریتی بنده در طول چندماه اخیر بوده که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.


وی در ادامه، به برنامه‌های در دست اقدام در واحدهای استانی اشاره کرد و یادآور شد: اجرای طرح دانشگاه پشتیبان تولید، طرح پویش، راه‌اندازی 3 دانشکده مهارتی در واحدهای قزوین، تاکستان و بویین‌زهرا و ایجاد 132 رشته مهارتی و فن آورانه، پیگیری جذب 2 هزار دانشجوی خارجی و برنامه‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک است.


دکتر کشت کار در پایان تاکید کرد: مطمئنا با حمایت مجمع نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی از این دانشگاه، پیشرفت و توسعه بیشتر را در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین شاهد خواهیم بود. 


در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد محبی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین، ضمن تشکر از حضور نمایندگان استان در این دانشگاه گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اگر مجموعه نظام آموزشی دچار ضعف باشد همه کشور با مشکل مواجه می‌شود؛ پس توجه به حوزه آموزش باید در سرلوحه امور باشد.


وی سپس به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین اشاره و تاکید کرد: با توجه بیشتر به قشر زحمت‌کش استاد و کارمند و تربیت داشجویان به عنوان مدیران آینده نظام، نسلی از مدیران کاردان و متعهد را برای کشور شاهد خواهیم بود.


حجت الاسلام محبی در پایان حمایت بیشتر مجمع نمایندگان استان را برای توسعه و پیشرفت این دانشگاه خواستار شد و گفت: حضور دکتر کشت‌کار به عنوان یک چهره برجسته علمی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین فرصت بسیار مغتنمی است و امیدواریم با برگزاری جلسات مستمر و برنامه‌ریزی مناسب و با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، بتوانیم برای رشد و تعالی این دانشگاه گام‌های موثری برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته