دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1400 - 19:02

مهاجرت بی‌سابقه از افغانستان موجب خیز کرونا شد

نماینده مردم خاش و میرجاوه اظهار کرد: مهاجرت غیرقانونی و بی‌سابقه از سمت مرزهای افغانستان به داخل سیستان و بلوچستان باعث افزایش شمار مبتلایان کرونا در منطقه شده است.
کد خبر : 592580
حسین زهی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، اسماعیل حسین‌زهی گفت: در روزهای اخیر و در پی اتفاقات داخلی در افغانستان تعداد مهاجران از داخل این کشور به سمت سیستان و بلوچستان افزایش داشته و متأسفانه عمده این افراد هم بدون در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای وارد کشور می‌شوند.


وی افزود: این حجم مهاجر غیرقانونی باعث شده روزانه حدود ۱۰۰۰ مبتلا در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان داشته باشیم و این موج به سمت مناطق مرکزی کشور در حال حرکت است.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهاجران غیر قانونی شامل زنان و کودکان نیز می‌شود و لازم است مدیریت مرزها و فرماندهان نظامی و نیروی انتظامی برای این پدیده به‌ویژه در روزهای اخیر که شاهد برخی اتفاقات در خاک افغانستان هستیم تدبیر ویژه‌ای اتخاذ کنند.


حسین‌زهی تأکید کرد: وضعیت در منطقه از قرمز به سیاه رسیده و در کنار مسائل امنیتی و بی‌آبی مسئله پزشکی نیز در این مناطق مشکلاتی ایجاد کرده است.


انتهای پیام/۴۱۲۹/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
O
Canada
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۵
۰
اجازه نديد قاطي مردم بشن توي مرزها اسكان بديد
هلدینگ شایسته