دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1394 - 08:14
در گفت‌وگو با آنا

حسین مقامی: 3 میلیارد بودجه خواستیم اما کمتر از 2 میلیارد گرفتیم/ قول می‌دهم مشکل کیانوس رستمی را حل کنم

دبیر فدراسیون وزنه برداری در خصوص مشکلات مالی و لغو اردوی تیم ملی گفت: قرار است روز دوشنبه هفته جاری با مسئولان کمیته ملی المپیک در خصوص منابع مالی جلسه‌ای داشته باشیم که در صورت برطرف شدن مشکلات، اردوهای آماده سازی تیم ملی 10 تا 15 روز دیگر برگزار می شود.
کد خبر : 59235

حسین مقامی، دبیر فدراسیون وزنه برداری در خصوص لغو اردوی تیم ملی بزرگسالان به دلیل مشکلات مالی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «معمولا در هر ارگانی برنامه ها و بودجه سال آینده در بهمن یا اسفندماه سال قبل آن بسته می شود اما این اتفاق برای فدراسیون وزنه برداری نیفتاد و بودجه ما طبق سال 93 بسته شد. با توجه به اینکه امسال شرایط برای فدراسیون المپیکی ویژه است و به نسبت هزینه‌های آنها هم بیشتر است به همین دلیل ما در راس کار با کمبود بودجه مواجه شدیم.»


وی افزود: «امسال برخلاف سال‌های گذشته هزینه‌های ما مربوط به اردوهای جوانان و نوجوانان و همچنین برگزاری مسابقات لیگ به صورت نیمه متمرکز افزایش پیدا کرده بود که همه این‌ها دست به دست هم دادند و در این شرایط ما با کمبود بودجه رو به رو شدیم.»


دبیر فدراسیون وزنه برداری با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی در همه فدراسیون های المپیکی حاکم است، عنوان کرد: «امسال سال قبل از المپیک است و شرایط برای فدراسیون‌ها سخت خواهد بود. به همین منظور از دستگاه‌های ذیربط و همچنین کمیته ملی المپیک انتظار می‌رود که نگاه ویژه‌ای به فدراسیون‌های المپیکی داشته باشند به همین منظور تصمیم گرفتیم تا زمانی که تکلیف منابع مالی این فدراسیون مشخص نشود اردوهای تیم ملی بزرگسالان را لغو کنیم.»


مقامی در واکنش به اینکه لغو این اردوها در شرایط فعلی به ضرر تیم ملی خواهد بود بیان کرد: «ما چند ماه پیش در فدراسیون وزنه برداری پیش بینی کمبود بودجه را کرده بودیم و به همین منظور درخواست بودجه متمم از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشتیم اما با آن موافقت نکردند. به هر حال شرایط اینگونه است و و ما برای تامین هزینه‌های ضروری وزنه برداران دچار مشکل شده‌ایم. به همین منظور قرار است روز دوشنبه با مسئولان کمیته ملی المپیک جلسه‌ای داشته باشیم که اگر مشکلات ما حل شود حدود 10 تا 15 روز دیگر اردوهای تیم ملی برگزار خواهد شد.»


وی همچنین در خصوص درخواست مبلغی که از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواسته بودند، تصریح کرد: «به طور کلی ما امسال برای فدراسیون وزنه برداری پیش بینی سه میلیارد بودجه کرده بودیم که کمتر از دو میلیارد آن به حساب این فدراسیون واریز شد. هم اکنون اگر به دیگر فدراسیون ها توجه کنیم بخش قابل توجهی از هزینه‌های مورد نیازشان را از منابع غیردولتی و بخش خصوصی تامین می کنند اما باتوجه به زمان روی کار آمدن رییس جدید فدراسیون وزنه برداری این امر هم برای ما میسر نشد.»


دبیر فدراسیون وزنه برداری با اشاره به اینکه تمامی این مشکلات نشات گرفته از نامشخص بودن بودجه 94 این فدراسیون بوده است، گفت: «اگر فدراسیون وزنه‌برداری هم مانند دیگر ارگان ها بودجه سال 94 آن از قبل تعیین شده‌ بود ما در این برهه به این مشکلات برنمی‌خوردیم. متاسفانه فدراسیون در چندسال گذشته وضعیف نامناسبی داشت و حتی خوابگاه وزنه‌برداران غیرقابل تحمل بود. بنابراین با روی کار آمدن مرادی هدف اصلی این بود که بخش عمده‌ای از مشکلات جاری فدراسیون را حل کنیم که تا حدود زیادی به این هدف خود رسیدیم.»


مقامی همچنین در خصوص گلایه‌های کیانوش رستمی در مدت باقی مانده تا المپیک اظهار کرد: «کیانوش از قهرمانان حرفه ای این رشته است و شانس اول ایران برای کسب مدال در المپیک خواهد بود. من تا به حال گلایه‌های او را نشنیده ام اما اگر نارضایتی هم از این وضعیت داشته باشد طبیعی است. تمام مسئولان فدراسیون به دنبال حل کردن مشکلات هستند تا شرایط خوبی برای وزنه برداران ایجاد شود. نارضایتی وزنه‌برداران هم به مسائل مالی مربوط می شود اما من به عنوان دبیر فدراسیون وزنه‌برداری این قول را خواهم داد تا هر چه سریعتر پیگیر وضعیت کیانوش رستمی باشم و امکانات لازم را در اختیارش قرار دهیم.»


دبیر فدراسیون وزنه برداری در خصوص اضافه شدن مشاور بلغاری به کادر فنی خاطرنشان کرد: «خوشبختانه هدایت فدراسیون وزنه برداری را کسی بر عهده گرفته است که خودش از کارشناسان خبره این رشته است. به نظر من علی مرادی در خصوص اضافه شدن مشاور بلغاری به کادر فنی تدابیر لازم را در نظر گرفته است و در شرایط فعلی اضافه شدن این مشاور می‌تواند به روند تیم ملی کمک کند. ضمن اینکه ما بارها تاکید کرده‌ایم که مشاور، کار اجرایی بر عهده ندارد. او برنامه های مورد نیاز را به کادر فنی ارائه می دهد و اگر همه اعضا موافقت کردند برنامه‌ها اجرا خواهد شد. البته اضافه شدن این مشاور باید به تایید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم برسد و بعد از اینکه اردوها در چند روز آینده برگزار شد این مشاور به ایران خواهد آمد و برنامه هایش را به فدراسیون اعلام خواهد کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته