دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

علیرضا فغانی‌: داوری در ایران با سایر کشورها فرق دارد/ دستمزد مسابقات انتخابی المپیک قطر فرقی با لیگ برتر نمی‌کند

داور بین المللی فوتبال ایران گفت: مسابقات انتخابی المپیک در قطر از نظر دستمزد فرقی با لیگ برتر ایران ندارد.
کد خبر : 59234

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، علیرضا فغانی داور باتجربه فوتبال ایران که در نیم فصل اول به خاطر اشتباه در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن، چهار جلسه از سوی کمیته داوران محروم شده است در روزهای اخیر مسابقه فینال جام باشگاه‌های جهان را بین دو تیم بارسلونا و ریورپلاته سوت زد و قرار است به همراه رضا سخندان به قطر برود تا در مسابقات انتخابی المپیک که در این کشور قرار است انجام شود قضاوت کند.


فغانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص انتخابش برای قضاوت در مسابقات انتخابی المپیک در قطر اظهار داشت: «از سوی AFC من به همراه رضا سخندان برای قضاوت در این مسابقات انتخاب شدیم. این مسابقات اهمیت خاصی برای AFC دارد و در این رقابت‌ها از داوران باتجربه آسیا برای قضاوت دعوت شده است. تیم داوری ایران هم چهارشنبه برای شرکت در این مسابقات عازم قطر می‌شود.»


وی در مورد وضعیت دستمزد داوران در مسابقات بین المللی گفت: «شرایط بازی‌های آسیایی با بازی‌هایی که از سوی فیفا برگزار می‌شود، متفاوت است. بازی‌هایی که فیفا به صورت تورنمنت برگزار می‌کند از نظر دستمزد با قضاوت بازی‌های دیگر متفاوت است. وضعیت دستمزد مسابقات قطر هم فرق زیادی با مسابقات داخلی لیگ نمی‌کند.»


فغانی در ادامه در مورد این مسئله که چه تفاوتی میان نحوه قضاوت در ایران با داوری در مسابقات بین المللی وجود دارد، بیان داشت: «داوری و نگاه تیم‌ها به داوران در ایران با سایر کشورها فرق دارد. تا زمانی که باشگاه‌های فوتبال نگاه بدبینانه‌ای به داور داشته باشند مشکلات داوری فوتبال ایران حل نمی‌شود.»


وی ادامه داد: «اشتباهات داوری در همه بازی‌ها وجود دارد، اما نکته مهم این است که در ایران این اشتباهات به چشم‌ می‌آید و تیم‌ها همه ناکامی خودشان را به مسائل داوری ربط می دهند اما در بازی‌های بین المللی اگر داور اشتباهی هم انجام دهد، در زمین بازی تمام می‌شود و دیگر کسی در مورد آن مساله صحبت نمی‌کند.»


فغانی درباره تصمیم دپارتمان داوری مبنی بر انجام تست دوپینگ از داوران لیگ گفت:«در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی در زمینه داوری رخ نمی دهد و این مساله توهینی به شخصیت جامعه داوری است. البته به نظر من این مساله اتفاق نمی‌افتد و بهتر است دیگر در موردش صحبت نشود.»


داور باتجربه فوتبال ایران در خصوص نحوه قضاوت داوران در این فصل مسابقات لیگ برتر افزود: «من منکر اشتباهات داوری نیستم و در ابتدای فصل با فشاری که از سوی تیم‌ها و بازیکنان با داوران وارد می‌شد، داوران اشتباهات زیادی را انجام می‌دادند اما در هفته‌های اخیر به دلیل اینکه فشار و استرس داوران کمتر شده است شاهد اشتباهات کم و قضاوت‌های خوب از سوی داوران هستیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته