دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1400 - 14:36

انصراف عجیب نوروزی از تیم ملی تنیس روی میز

افشین نوروزی با آگاهی از شرایط تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات انتخابی شرکت کرد و انصراف او از این تیم جای تعجب دارد.
کد خبر : 592309
دور رفت فینال مسابقات تنیس روی میز

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی تنیس روی میز ایران آماده حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌شود و در این میان انصراف افشین نوروزی از این تیم باعث شده تا ابهامات زیادی به وجود آید.


بدون تردید عملکرد نوشاد و نیما عالمیان در چند سال اخیر باعث شده تا آنها بهترین نمایندگان کشورمان در میادین بین‌المللی باشند. نوشاد که در المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ حضور داشته و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا موفق شد اولین مدال تاریخ تنیس روی میز ایران را در چنین مسابقاتی به دست آورد. نیما نیز در المپیک ۲۰۱۶ حضور داشت و نماینده تنیس روی میز ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شود. بنابراین ترکیب اولیه تیم ملی بدون شک برادران عالمیان خواهند بود که چند سالی است در ترکیب مسابقات تیمی نیز در کنار یکدیگر بازی می‌کنند و شناخت خوبی از نحوه مسابقات دارند.


عملکرد امیرحسین هدایی و امین احمدیان در سال‌های اخیر نیز باعث شده تا نفر سوم و ذخیره تیم ملی در مسابقات تیمی یکی از این دو نفر باشد که شانس هدایی بیشتر خواهد بود چرا که وی در یک سال اخیر در کمپ مجارستان حضور داشته و آینده بسیار روشنی برای این بازیکن متصور است. احمدیان نیز توانسته بازی‌های بسیار خوبی انجام دهد و درخشش او در چندین رقابت بین‌المللی موضوعی انکارناپذیر است. علاوه بر این موارد، هر چهار نفر رنکینگ زیر ۲۰۰ را در اختیار دارند در شرایطی که نوروزی در رنکینگ ۵۰۰ ایستاده است.


انصراف نوروزی از حضور در تیم ملی این سؤال را ایجاد کرده که او با آگاهی از تمامی موارد اشاره شده به چه دلیل در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شرکت کرد؟ او می‌توانست فرصت را به فرد دیگری بدهد اما ترجیح داد در ۳۶ سالگی در مسابقات انتخابی حضور پیدا کند. وی قرار نگرفتن در میان نفرات برتر را بی‌عدالتی می‌داند و جالب اینکه بر این باور است که از تیم ملی برای همیشه خداحافظی نکند و باز هم می‌خواهد در مسابقات انتخابی حضور داشته باشد.


به هر تقدیر نوروزی که از وضعیت فعلی تنیس روی میز ایران اطلاع دارد، باید جمیع جهات را مد نظر قرار دهد تا بی‌دلیل سرمربی تیم ملی تنیس روی میز و فدراسیون متهم به بی‌عدالتی نشوند. چرا که در رقابت برای حضور در مسابقات مختلف بدون تردید برترین نفرات به مصاف حریفان فرستاده می‌شوند. در حال حاضر تصمیم گرفته شده تا به دنبال انصراف نوروزی از حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان تنیس روی میز ایران، دوباره مسابقات انتخابی برگزار شود. پیمان حسنی، سخنگو و دبیر فدراسیون گفته با پیشنهاد کادر فنی تیم‌های ملی و موافقت مدیریت فدراسیون، با حضور ۱۲ بازیکن باقی مانده از مرحله نهایی مسابقات انتخابی، یک دوره مسابقات به صورت حذفی برگزار و نفر قهرمان به تیم ملی اضافه می‌شود؛ دیدارهایی که روز ۲۸ تیر برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته