دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1400 - 12:41
در گزارش آنا بخوانید؛

پشت پرده مرگ‌های سریالی در میان افسران صهیونیست

چرا ارتش اسرائیل جزئیات مرگ نظامیانش را سانسور می‌کند؟از هفتم ژوئن که خبر مرگ مشکوک یک افسر اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی در زندان به سرخط خبرها رفت تا چند روز اخیر و گزارش دو مرگ مشکوک دیگر، به نظر می‌رسد اعلام تدریجی تلفات براثر یک عملیات سری بزرگ در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر : 592255
ارتش اسرائیل

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، هفتم ژوئن رسانه‌های اسرائیل خبر از مرگ یک افسر اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در زندان در شانزدهم ماه مه دادند؛ اما نه اسم آن افسر فاش شد، نه جزئیات اتهاماتش و نه علت مرگش. به همین خاطر رسانه‌ها به وی نام «ایکس» دادند.


ارتش اسرائیل فقط اعلام کرد «ایکس» به علت اقداماتی که برای امنیت اسرائیل خطر جدی محسوب می‌شد در زندان بود و اینکه اتهامات خود را پذیرفته بود. «ایکس» در واحد فناوری اداره اطلاعات ارتش خدمت می‌کرد و از اطلاعات بسیار بالایی برخوردار بود. این واحد در هنگام جذب نیرو سخت‌ترین مصاحبه‌ها و تحقیقات را انجام می‌دهد و امکان ورود جاسوس یا خرابکار به این واحد تقریباً صفر است.


البته در خصوص تصویر و نام افسر «ایکس» در رسانه‌های اجتماعی افشاگری‌هایی صورت گرفته که ارتش آن‌ها را نه رد کرد نه تأیید؛ اما اعلام کرد او به هیچ کشور خارجی وابسته نبود و برای به دست آوردن پول هم اطلاعات مخفی را فاش نکرده بود بلکه وی تنها به دلایل شخصی به این اقدامات دست می‌زد.


موضوعی مهم که ارتش اسرائیل در صدد مخفی کردن آن است!


به عقیده کارشناسان، ارتش اسرائیل یک موضوع مهم‌تر را مخفی می‌کند که افشای آن می‌تواند به اعتبارش لطمه بزند. احتمال خیلی کمی وجود دارد که این افسر برجسته اطلاعاتی اقدامی علیه امنیت اسرائیل انجام داده باشد، اما احتمال اینکه در یک عملیات پیچیده سری توسط دشمنان رژیم صهیونیستی شناسایی‌شده و به دام افتاده باشد و به شکلی از سر راه برداشته‌شده باشد بیشتر است.


پشت پرده مرگ‌های سریالی در میان افسران صهیونیست
نمایی از دادگاه افسر ایکس


برخی از کارشناسان هم معتقدند یک عملیات سری موفق از اوایل ماه مه علیه نظامیانی که برای اسرائیل اهمیت بسیار زیادی داشتند شروع شده که مشخص نیست تا کی ادامه داشته باشد.


روز پنجشنبه خبر مرگ خانم شایلی وستلند، افسر دانشکده نیروی هوایی اسرائیل خبرساز شد. وی روز سه‌شنبه هفته گذشته به بیمارستان منتقل شده بود.



برخی از کارشناسان معتقدند یک عملیات سری موفق از اوایل ماه مه علیه نظامیانی که برای اسرائیل اهمیت بسیار زیادی داشتند شروع شده که مشخص نیست تا کی ادامه داشته باشد



مقامات نظامی اسرائیل اعلام کردند که در خصوص مرگ وی تحقیق خواهند کرد و نتایج در آینده اعلام خواهد شد. ماجرای مرگ این دانشجوی دانشکده افسری هم در هاله‌ای از ابهام است. وی که از سلامت کامل برای ورود به دانشکده نیروی هوایی اسرائیل برخوردار بود به گفته دوستان و خانواده‌اش از هیچ مشکل روحی یا جسمی رنج نمی‌برد.


روزنامه جروزالم پست اعلام کرد در خصوص مرگ وستلند نوشت: یک نیروی دیگر ارتش صهیونیست به دلیل سکته قلبی فوت کرده است.


در یک اتفاق تقریباً بی‌سابقه، ارتش اسرائیل از مرگ یک نظامی دیگر در روز پنجشنبه یعنی روز مرگ وستلند خبر داد. سرهنگ شارون اسمان در یک تمرین نظامی در کمپ بیت لید در نزدیکی نتانیا از هوش رفت و پس از چند دقیقه فوت کرد. این ماجرایی است که ارتش اسرائیل به رسانه‌ها اعلام کرده است.




بیشتر بخوانید:





رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که سرهنگ شارون اسمان، فرمانده تیپ پیاده‌نظام موسوم به ناحال در ارتش این رژیم صبح پنجشنبه در جریان تمرینات رزمی در پایگاهی در نزدیک شهر نتانیا فوت کرد.


این رسانه‌ها مدعی شدند او در جریان تمرین آمادگی جسمانی در داخل پایگاه نظامی سقوط کرده و روی زمین افتاده است و پس‌ازآن وی فوراً تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفت، اما اندکی بعد فوت کرد. به گفته این رسانه‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده است.



منتظر اخباری در خصوص انجام یک عملیات سری مهلک علیه صهیونیست‌ها در منطقه باشیم که در آن افراد کلیدی اطلاعاتی این رژیم کشته شده‌اند



اسمان به مدت ۲۵ سال در سمت‌های میدانی، فرماندهی، ستادی و آموزشی در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرد و در تجاوز نظامی به لبنان شرکت داشت. او در تجاوز نظامی به غزه در ۲۰۱۴ میلادی نیز فرمانده گردان شاحام در تیپ ناحال بود و در جریان آن زخمی شد. اسمان همچنین به‌عنوان فرمانده دو تیپ «عتصیون» و «بنیامین» در ارتش رژیم صهیونیستی کار کرد و پست افسر عملیات در فرماندهی عملیات شمال ارتش این رژیم بود.


انتشار قطره‌چکانی مرگ نظامیان صهیونیست به تقلید از آمریکایی‌ها


در ادامه این مرگ‌های مشکوک، وزارت دفاع آمریکا یکشنبه همین هفته اعلام کرد، فرمانده اسکادران رد هورس نیروی هوایی آمریکا در زمان استقرار در قطر جان خود را از دست داد. طبق اعلامیه خبری مرکز نیروی هوایی آمریکا، جسد سرهنگ دوم جیمز سی ویلیس ۵۵ ساله در ساعت ۷:۳۰ صبح روز ۲۶ ژوئن پایگاه هوایی العدید در قطر پیدا شد.


پنتاگون مدعی شد مرگ این فرمانده ارشد آمریکایی مرتبط با حوادث نظامی نبوده و تحقیقات در این زمینه در دست بررسی است. سنتکام بهمن‌ماه سال گذشته نیز از کشته شدن یک نظامی این کشور در کویت خبر داده بود. ۲۲ دی‌ ۱۳۹۹ هم وبگاه میلی‌تری اعلام کرد که آرماندو هرناندز، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفت سه نظامی آمریکایی در کویت کشته و زخمی شدند. تاکنون هیچ دلیلی پیرامون مرگ نظامیان آمریکایی در قطر رسانه‌ای نشده است.


برخی از کارشناسان آشنا با تحولات منطقه معتقدند که ارتش اسرائیل به دنبال الگوبرداری از ارتش تروریستی امریکا در اعلام تدریجی آمار کشته‌شده‌های عملیات علیه سربازانش است.


با توجه به اینکه در دنیای امروز رسانه‌های اجتماعی هم در خصوص جمع‌آوری اطلاعات هم در خصوص انتشار آن‌ها حرف اول را می‌زنند باید منتظر اخباری در خصوص انجام یک عملیات سری مهلک علیه صهیونیست‌ها در منطقه باشیم که در آن افراد کلیدی اطلاعاتی این رژیم کشته شده‌اند.


اواخر فروردین‌ماه امسال بود که منابع عراقی از حمله به مرکز اطلاعات و عملیات ویژه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در شمال عراق خبر دادند.


کانال صابرین نیوز و مرکز الاعلام المقاوم به نقل از منبعی امنیتی گزارش دادند گروهی ناشناس اقدام به حمله به این مرکز متعلق به موساد کرده که درنتیجه آن شماری از نیروهای اسرائیلی کشته یا زخمی شده‌اند.


این منابع توضیح بیشتری دراین‌باره ندادند ولی گفتند جزئیات بیشتر این عملیات به‌زودی منتشر خواهد شد. برخی از فعالان منطقه‌ای می‌گویند اسرائیل تعدادی از عناصر اطلاعاتی رده‌بالای خود را در این عملیات از دست داد.


وقتی ماجرای اوایل بهمن ۱۳۹۸ را به خاطر می‌آوریم، بیشتر به کشته شدن این سه نفر نظامی صهیونیست در جریان یک عملیات سری مطمئن‌ می‌شویم. در هفتم بهمن ۱۳۹۸ شایعه‌ای قوت گرفت که مایکل دی آندریا، مسئول میز ایران در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (معروف به آیت‌الله مایک) و طراح عملیات ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در هواپیمایی بوده که توسط طالبان در افغانستان سرنگون شد.


پشت پرده مرگ‌های سریالی در میان افسران صهیونیست
هواپیمایی که مایکل دی آندریا در سقوط آن کشته شد


«نیویورک‌تایمز» در مقاله‌ای به تاریخ ژوئن ۲۰۱۷، (۱۲ خرداد ۱۳۹۶) از دی آندریا اسم به میان آورد. در سازمان سیا به او لقب‌ شاهزاده تاریکی و آیت‌الله مایک داده‌اند. وی مسئول اجرای سیاست‌های امنیتی دولت آمریکا علیه ایران است.


به گفته نیویورک‌تایمز دی آندریا پس از ازدواج با یک زن مسلمان به آیت‌الله مایک معروف شد. وی همسرش را در یکی از مأموریت‌های خارجی سیا ملاقات کرد و برای ازدواج با او به دین اسلام روی آورد! نیروهای تحت هدایت وی با همکاری موساد، شهید عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان را در فوریه ۲۰۰۸ میلادی در دمشق ترور کردند. در آخرین مورد نیز دی آندریا ترور ناجوانمردانه شهید قاسم سلیمانی را طراحی کرد.


در همان هفتم بهمن، پایگاه خبری تحلیلی وترنز تودی به‌ نقل از منابع اطلاعاتی روسیه نوشت دی آندرا که مسئول پرونده ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی بود در حادثه سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته شد.


انتهای پیام/۴۱۵۵/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته