دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خودکشی دانش‌آموز ١٣ ساله یزدی

با خودکشی دانش‌آموزی ١٣ ساله اهل بافق یزد تعداد دانش‌آموزانی که در دو ماه اخیر به زندگی خود پایان داده‌اند به چهار نفر افزایش یافت.
کد خبر : 59225

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از اعتماد، براساس آخرین گزارش پلیس آگاهی یزد، این نوجوان، دانش‌آموز راهنمایی یکی از مدارس نمونه دولتی بافق، ظهر یکشنبه هفته گذشته پس از بازگشت از مدرسه، به اتاقش رفت و خود را از میله بارفیکس حلق‌آویز کرد. هنگام وقوع حادثه، پسر ١٣ ساله در خانه تنها بود. سرهنگ مزیدی، معاونت اجتماعی پلیس آگاهی یزد با بیان این موضوع به «اعتماد» گفت: «براساس آخرین تحقیقات پلیس، این حادثه یک خودکشی بوده اما هنوز پرونده برای تایید نهایی علت فوت، در پزشکی قانونی و پلیس آگاهی یزد در حال بررسی است.» مادر این دانش‌آموز، نخستین کسی است که با پیکر پسرش روبه‌رو شد. با تماس او، نیروهای اورژانس در محل حاضر شدند و پسرش را به بیمارستان ولیعصر(عج) منتقل کردند اما تلاش‌های تیم پزشکی ناکام ماند تا جان به پیکر بی‌جان پسر ١٣ ساله بازنگردد.
یکی از اهالی محل که روز پنجشنبه در مراسم ترحیم نوجوان ١٣ ساله شرکت کرده به «اعتماد» می‌گوید: «خانواده این دانش‌آموز هنوز از خودکشی فرزندشان در شوک هستند. او دانش‌آموز خوبی بود. سوال مادر و پدرش هم این است که چرا خودکشی کرد؟ آنها وضع مالی خوبی دارند.»
او تنها دانش‌آموزی نیست که در دو ماه اخیر دست به خودکشی زده است. در این مدت نام سه دانش‌آموز دیگر نیز که در شهرهای مختلف خودکشی کرده‌اند در رسانه‌ها منتشر شده است. نخستین آنها دانش‌آموزی ١١‌ساله اهل اشنویه آذربایجان غربی است که ٤ آبان امسال خود را از لوله گاز خانه‌شان حلق‌آویز کرد. والدین او که برای چیدن سیب به باغ‌های اطراف محله تاج‌الدین‌آباد اشنویه رفته بودند پس از بازگشت به خانه با صحنه خودکشی فرزند خود روبه‌رو شدند. ١٣ روز پس از عملی شدن وعده این دانش‌آموز، پسر ١٣ ساله دیگری در رستم‌کلای مازندران یک صندلی را زیر پنکه سقفی اتاقش گذاشت، تکه‌ای پارچه سفید دور گردن خود پیچید و با آویزان شدن از پنکه برای همیشه به زندگی خود پایان داد. پدرش نخستین کسی بود که با جنازه بی‌جان او روبه‌رو شد. از او یک برگ وصیتنامه برجای مانده که در آن نوشته است «من هیچ مشکلی با کسی ندارم و کسی در این حادثه مقصر نیست.» خانواده این دانش‌آموز وضعیت مالی خوبی دارند و پدرش صاحب یک مرغداری است.


یکی از همسایه‌ها درباره انگیزه او به «اعتماد» گفت: «او آخرین فرزند خانواده‌اش بود. بچه من که هم‌مدرسه‌ای او است به من گفته است: «صبح روز حادثه در مدرسه با او والیبال بازی کردیم. او خوشحال و سرحال بود. وقتی بازی‌مان تمام شد به چند نفر از ما که دورش جمع شده بودیم، گفت «فردا مراسم تشییع من است. در آن شرکت کنید و ناهار آن را بخورید». ما فکر کردیم شوخی می‌کند و بلوف می‌زند. برای همین اهمیت ندادیم. روز بعد که فهمیدیم خودکشی کرده باورمان نمی‌شد.»
٢٥ آذر امسال نیز پسر دانش‌آموزی ١٥ ساله اهل شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی به دلیل آنچه «احضار والدینش به مدرسه به دلیل بی‌انضباطی» اعلام شده در آغل گوسفندان خانه‌شان دست به خودکشی زد .


انتهای پیام/

برچسب ها: خودکشی یزدی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته