دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1400 - 11:16

محدودیت‌های کرونایی جدید در اندونزی

در پی تشدید شیوع کرونا در اندونزی که روزانه ۲۰ هزار نفر را مبتلا می‌کند، محدودیت‌های جدیدی در این کشور با هدف مهار این بیماری وضع‌شده است.
کد خبر : 592228
کرونا



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، اندونزی از محدودیت‌های جدید سفر به دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.


رادیو هاوایی اندونزی با بیان این مطلب افزود: هیچ کشوری در آسیای جنوب شرقی به‌اندازه اندونزی از همه‌گیری بیماری کرونا آسیب‌ندیده است. بیش از ۲ میلیون مورد ابتلا و ۶۰۰ هزار مورد مرگ تاکنون در این کشور ثبت‌شده است.


مقامات بهداشتی اندونزی اعلام کردند، این هفته ۹۳ درصد از تخت‌های بیمارستان‌های جاکارتا اشغال شده‌اند.


جوکو ویدودو رئیس‌جمهور اندونزی خواستار اعمال قرنطینه به مدت ۲ هفته در این کشور شده است. محدودیت‌های جدید کرونا با هدف کاهش ۵۰ درصدی موارد جدید ابتلا به این ویروس اعمال‌شده که در حال حاضر روزانه به ۲۰ هزار مورد رسیده است.


این محدودیت‌ها شامل بزرگ‌ترین جزیره اندونزی جاوا و منطقه توریستی بالی می‌شود. اشخاص محلی در بالی تائید کردند که موارد ابتلا به کرونا در دو هفته گذشته ۴ برابر شده است.


فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و انجمن‌های هلال‌احمر اوایل هفته گذشته اعلام کرده بودند کشور اندونزی در آستانه فاجعه کرونایی است. در حال حاضر حدود ۲۰ درصد تست‌های شناسایی کرونا در این کشور مثبت می‌شوند.


همزمان دولت نیز به دنبال تقویت واکسیناسیون سراسری در کشور است. تاکنون تنها ۵ درصد از جمعیتِ ۲۷۰ میلیونی اندونزی به‌طور کامل واکسینه شدند.


محدودیت‌ها از امروز (شنبه) در این کشور آغاز می‌شود و دستکم تا ۲۰ ژوئیه ادامه دارد.


انتهای پیام/۴۱۰۶/




انتهای پیام/

برچسب ها: اندونزی کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته