دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1400 - 15:47

احتمال تشدید تنش بین ترکیه و آمریکا بالا گرفت

به نوشته منابع رسانه‌ای بریتانیایی ایالات‌متحده ترکیه را به فهرست کشورهایی که از کودک سرباز در جنگ‌های منطقه‌ای استفاده کرده‌اند، افزوده است.
کد خبر : 592110
تنش ترکیه-آمریکا



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از رویترز، آمریکا برای نخستین بار نام یک کشور متحد ناتو یعنی ترکیه را به فهرست کشورهای استفاده‌کننده از کودکان به‌عنوان سرباز، گنجانده است، اقدامی که می‌تواند موجب تشدید تنش بیشتر روابط بین آنکارا و واشنگتن شود.


بر اساس این گزارش وزارت خارجه آمریکا در گزارش قاچاق انسان ۲۰۲۱ اعلام کرده است که ترکیه حمایت کاملاً محسوسی از شاخه سلطان مراد در سوریه به عمل‌آورده است، گروهکی وابسته به تروریست‌های سوری که روابط دیرینه و طولانی با آنکارا دارند و واشنگتن اعلام کرده که این گروه از کودکان به‌عنوان سرباز استفاده کرده است.


ترکیه هنوز واکنشی به این اقدام آمریکا نشان نداده است. یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همچنین به خبرنگاران گفته است که در جنگ لیبی هم از کودک سربازان استفاده شده و واشنگتن امیدوار است در خصوص مسئله کودک سربازان با آنکارا همکاری کرده و این معضل حل‌وفصل شود.


وزارت خارجه آمریکا افزود: به‌خصوص در ارتباط با ترکیه... این نخستین بار است که یک عضو ناتو در فهرست کشورهایی که از سرباز کودک استفاده می‌کنند، گنجانده شده است. ترکیه به‌عنوان یک رهبر قابل‌احترام منطقه‌ای و عضو ناتو، اکنون این فرصت را دارد تا این مسئله را حل‌وفصل کند، اجیر کردن و استفاده از کودک سرباز در سوریه و لیبی.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته