دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو باآنا

مجید صالح: تماشاگری که خانواده داشته باشد فحش ناموس نمی‌دهد‌/ با تهیه کلیپ ثابت می‌کنیم استقلال از جانب داوری ضربه خورده است

مربی استقلال گفت: زمانی می‌گفتند در بازی‌های اروپایی اوباشگران انگلیسی از همه بدترند اما امروز در لیگ انگلیس فاصله تماشاگران تا زمین کمتر از سه متر شده و به رغم اینکه یک فنس هم جلوی آنها نیست و هر وقت اراده کنند، می‌توانند درون زمین بپرند اما چنین کاری نمی‌کنند.
کد خبر : 59207

مجید صالح در خصوص تساوی دیروز آبی پوشان مقابل ملوان و موقعیت‌هایی که مهاجمان این تیم از دست دادند تا سه امتیاز بازی از دست تیم برود به خبرنگار ورزشی آنا، اظهار داشت: «از نمایش بازیکنان تیم راضی هستیم. بالاخره یک روزم می‌آید که تمامی موقعیت‌های تیم تبدیل به گل نمی‌شود. مهم این است که فوتبال هجومی را به نمایش گذاشتیم و تیم برتر میدان بودیم. سعی می‌کنیم در تعطیلات به نحوی عمل کنیم که در بازی‌های بعدی تیم بیشتر از فرصت‌های خلق شده استفاه کنیم و حداکثر امتیازات را جمع‌آوری کنیم.»


وی درباره توهین‌هایی که از سوی هواداران ملوان به حنیف عمران‌زاده و چند بازیکن دیگر استقلال شد، تصریح کرد: «ما خسته شدیم، از بس که در هر شهری به بازیکنان تیم‌مان توهین کردند. به نظرم کار اخلاقی و فرهنگی در فوتبال ما جواب نمی‌دهد. بهتر است این کار را کنار بگذاریم و تماشاگران را به حال خود رها کنیم تا هر چه دلشان می‌خواهد در استادیوم‌ها بگویند. شاید این راه برعکس جواب بدهد. زمانی می‌گفتند تماشاگرنماها هستند که توهین می‌کنند. چیزی که من در سال‌های اخیر در استادیوم‌های کشورمان دیدم حضور فعال بیشتر تماشاگران در فحاشی به بازیکنان حریف است.»


مربی استقلال ادامه داد: «نمی‌دانم این چه تفریحی برای تماشاگران ما شده است. پول می‌دهند و بلیط می‌خرند تا وارد استادیوم شوند و به جای تماشای بازی فوتبال رکیک‌ترین و زشت‌ترین الفاظ ممکن را با صدای بلند در استادیوم طنین‌انداز کنند. مگر فوتبالیست‌ها و مربیان فوتبال ما چه گناهی کرده‌اند که درون زمین هستند و تماشاگران از بالا به آنها توهین می‌کنند. آنهایی که به این سادگی به بازیکنان توهین می‌کنند خودشان خانواده ندارند. باید قبول کنیم تماشاگری که خانواده داشته باشد فحش ناموس نمی‌دهد‌. سوال من این است آیا این افراد دوست دارند به ناموس‌شان این حرف‌های بد و سخیف زده شود که این قدر راحت به ناموس دیگران توهین می‌کنند؟ این غیرعادلانه‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین رفتاری است که در فوتبال ما وجود دارد.»


صالح خاطرنشان کرد: «در جریان بازی هر دو تیم تلاش می‌کنند تا برنده شوند. در این میان به خاطر درگیری‌هایی که وجود دارد بازیکنان دو تیم روی همدیگر خطا می‌کنند. خوب در بازی داور حضور دارد و تشخیص می‌دهد نسبت به خطایی که رخ داده بازیکن را جریمه یا با توضیحاتی او را متوجه خطایش کند. چه دلیل دارد تماشاگران در این کار دخالت می‌کنند و با بدترین الفاظ خطای بازیکن را به او تذکر می‌دهند. در فرهنگ اصیل ایرانی که آمیخته با دین مبین اسلام است جایی برای این حرف‌ها وجود ندارد. ای کاش تماشاگرانی که به راحتی بازیکنان تیم مقابل را با فحاشی‌های خود می رنجاندند لحظه‌ای به وجدان خود رجوع می‌کردند و خودشان را جای آن بازیکن قرار می‌دادند.»


وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر تماشاگران اروپایی یادآورشد: «زمانی می‌گفتند در بازی‌های اروپایی اوباشگران انگلیسی از همه بدترند. برخورد شدید کمیته‌‌های انضباطی اروپا با متخلفان باعث شد تا امروز در لیگ برتر جزیره، در اسپانیا، ایتالیا و آلمان که برترین لیگ‌های فوتبال دنیا هستند چنین مواردی به حداقل ممکن برسد. امروز در لیگ انگلیس فاصله تماشاگران تا زمین کمتر از سه متر شده و به‌رغم اینکه یک فنس هم جلوی آنها نیست و هر وقت اراده کنند، می‌توانند درون زمین بپرند اما چنین کاری نمی‌کنند. حتی یک شئ یا جسم به زمین به زمین پرت نمی‌شود. ما به کجا رفته‌ایم که چنین رفتارهای زننده‌ای از سوی هواداران‌مان صورت می‌گیرد.»


مربی استقلال در ادامه درباره پنالتی مشکوکی که منجر به گل دوم ملوان شد نیز بیان داشت: «من کارشناس داوری نیستم که بخواهم در این مورد اظهارنظر کنم. به نظر من و مجموعه باشگاه استقلال اشتباه داوری هم بخشی از بازی فوتبال است. دوستان ما در باشگاه در حال تهیه کلیپی هستند که از ابتدای فصل تا پایان هفته هفدهم تمام اشتباهات داوری که به ضرر استقلال بوده را در آن نمایش می دهند. متاسفانه در ابتدای فصل عنوان می‌شد که داوران به سود استقلال دچار اشتباه می‌شوند. با تهیه این کلیپ ثابت می‌شود که استقلال از جانب داوری ضربه خورده است.»


صالح تاکید کرد: «با تمامی این اشتباهات ما اعتراضی به داوری نداریم. ترجیح می‌دهیم به جای فرافکنی و جنجال‌سازی، کلیپ تهیه شده را در اختیار صدا و سیما و رسانه‌ها قرار دهیم تا قضاوت را به مردم بسپاریم. باید ثابت شود ما هم متضرر شدیم اما به این باور رسیدیم که داور هم مثل ما دچار اشتباه می‌شود و نباید مقصر نتیجه نگرفتن تیمی قلمداد شود. بهتر است به جای غوغاسالاری راهی را برویم که هیچ تیمی از اشتباه داوران متضرر نشود.»


صالح درباره تغییراتی که استقلال در نیم‌فصل خواهد داشت، عنوان کرد: «فعلا که تیم یک هفته تعطیل شده و در حال استراحت هستیم. در این مدت سرمربی تیم به دنبال بازیکنان مدنظرش است و پس از اینکه تمرینات شروع شد درباره آنها تصمیم گرفته می‌شود. فعلا مشخص نیست چه بازیکنانی به ما اضافه یا جدا خواهند شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته