دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1394 - 10:25

ایمیل کلینتون فاش کرد: مرکل از اوباما متنفر است

وزارت امورخارجه آمریکا سه هزار نامه ارسال‌شده از ایمیل شخصی وزیر امورخارجه سابق آمریکا را منتشر کرد.
کد خبر : 59175

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در مجموعه جدید از نامه‌ها، 275 سند با درجه طبقه‌بندی محرمانه وجود دارد. با توجه به این اسناد، تعداد سندهای منتشرشده از ایمیل ویژه هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا به 1274 سند رسیده است.


در همین راستا، روزنامه هیل چاپ آمریکا روز گذشته (جمعه) گزارش کرد: «یکی از مشاوران عالی وزیر امورخارجه سابق آمریکا در سال 2009 در ایمیل ویژه به هیلاری کلینتون پیام داد که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از اوباما اظهار تنفر کرده است.»


این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «زدنی بلومنتال در تاریخ 30 سپتامبر 2009 (8 مهر 1388) پیامی دیپلماتیک به هیلاری کلینتون فرستاد و در آن اطلاعاتی را که جان کورنبلم مقام عالی‌رتبه وقت وزارت امور خارجه آلمان به وی داده بود، بیان کرد.»


بلومنتال در این پیام خاطرنشان کرد که مرکل از فضای حاکم بر افکار اوباما به‌شدت نفرت دارد و آن را متناقض با افکار سیاسی‌اش می‌داند.


دادگاه آمریکا بر طبق قانون آزادی اطلاعات، حکم به انتشار 82 درصد از ایمیل‌های وزیر امور خارجه سابق آمریکا تا پایان سال 2015 میلادی داده است.


کلینتون در ماه مارس گذشته تاکید کرده بود که از ایمیل‌ ویژه تنها برای ارسال پیام‌های خاص استفاده می‌کرده است و در آن هیچ پیام رسمی وجود ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب