دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویدادهای دانشگاهی

کوتاه از واحدهای میانه، ملایر، سبزوار، سیرجان، رفسنجان و بردسیر

به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، کارگاه آموزشی آشنایی با نرم افزارهای Shazam، Eviews، Stata و Microfit ویژه استادان و دانشجویان گروه علوم اقتصادی، حسابداری و مدیریت در محل دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 59155

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون پژوهش و فناوری واحد میانه با بیان این مطلب گفت: دکتر علی شهنوازی به عنوان مدرس این کارگاه، درباره کاربرد این نرم افزار‌ها در علوم اقتصادی، حسابداری و مدیریت توضیحاتی ارائه کرد.


دکتر علی فرامرزی اظهار کرد: در انتهای دوره و با توجه به اهمیت آشنایی دانشجویان با نرم افزارهای پژوهشی، تصمیم بر این شد که این نرم افزار‌ها به صورت جداگانه و در دوره‌های بلند مدت برگزار شود.


برگزاری مسابقه فوتبال در واحد ملایر


یک دوره مسابقات فوتبال ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در سالن ورزشی 16 آذر این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در این مسابقات که با حضور 12 تیم از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ملایرو با انجام 56 بازی در 10 شب در سالن ورزشی 16 آذر برگزار شد، تیم‌های مقاومت، سرچیکو و دانشگاه آزاد اسلامی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.


داوری این بازی‌ها را دکتر حسین سلیمانی، حسین عارفی، علی عارفی و سرپرستی فنی را دکتر سعید نعیمی برعهده داشتند و رضا احمدوند بعنوان بازیکن اخلاق و تیم بهرام به عنوان تیم اخلاق برگزیده شد.


تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در جایگاه سوم استان ایستاد


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از کسب موفقیت تیم دانشجویی تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در مسابقات قهرمانی استان خراسان‌رضوی خبر داد.


دکتر علی‌اکبر جنّت‌آبادی با توجه به برگزاری مسابقات تکنواندو با حضور تیم‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای خراسان‌رضوی گفت: در این مسابقات، تیم تکواندوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با ترکیب آقایان آورند، منصوری، سرایی، فضلی و امانی‌اصل موفق به کسب مقام سوم این مسابقات شد.


وی افزود: این مسابقات با شرکت ۱۰ تیم به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.


برگزاری کارگاه ذهن آگاهی در واحد سیرجان


کارگاه آموزشی ذهن آگاهی (خودآگاهی )با حضور استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در سالن آمفی تئاتر دانشکده باستانی پاریزی واحد برگزار شد.


سیما کریمی مدرس این کارگاه گفت :ذهن آگاهی به معنی آگاه بودن از افکار ،هیجانات و احساسات است.


وی عناصر اساسی ذهن آگاهی را حضور در زمان حال، قضاوت نکردن در مورد رخدادها و پذیرش خطاها عنوان کرد.


مدرس واحد سیرجان ذهن آگاهی را راهی برای کمک به افراد جهت دوری ازکشمکش بیان کرد و گفت: ذهن آگاهی کیفیتی از بیداری است که در آن ما از آگاه بودن خود آگاه می شویم نیز می فهمیم که داریم می فهمیم. یعنی وقتی که فکر میکنیم متوجه می شویم که در حال فکر کردن هستیم. به زبان ساده هر موضوعی را که راجع به آن فکر میکنیم،میبنیم، هم متوجه پدیده تفکر فکر هستیم و هم متوجه فکرکننده هستیم. این کیفیت بیداری شاید برای آدمهای معمولی به راحتی قابل درک نباشد. اما وقتی آنها را بیشتر توضیح دهیم همه متوجه خواهیم شد که مفهوم ساده و قابل فهم است.


کریمی بیان کرد: ذهن آگاهی می تواند در بهبود پیشگیری از اختلالات ذهن، وسواس و افسردگی موثر باشد.


برگزاری سمینار «دریافت یگانگی در معماری ایرانی» در واحد رفسنجان


سمینار یکروزه دریافت در معماری ایرانی، یک عمر تلاش صادقانه در احیای معماری اسلامی و ایرانی در واحد رفسنجان برگزار شد.


دکتر غفاری مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی دانشجویان با تعریف و روند صحیح آفرینش معماری و ابزار‌های یک معمار برای خلق معماری برشمرد.


در این سمینار پروفسور محمد منصور فلامکی از استادان برجسته معماری ایران به ابزارهای آفرینش معماری پرداخت.


وی سه ابزار مهم مغز، چشم و دست را برای معماری مهم دانست و خاطر نشان کرد: هیچ ترتیبی برای رسیدن به کروکی‌های پایه طرح معماری بین این سه ابزار برقرار نیست و در لحظه معمار به گزینش آنها می‌پردازد.


فلامکی تاکید کرد: برای رسیدن به یک معماری خوب سه اصل زیبایی‌شناسی، کاربری و ایستایی بسیار مهم و لازم است.


آموزش پیشگیری از آنفولانزای نوع (A(H1N1 در دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر


کارشناس دفتر مدیریت دانش و توانمند سازی منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گفت: در راستای توانمند سازی کارکنان و آموزش نکات بهداشتی، کارگاه آموزشی پیشگیری و مقابله با آنفولانزای نوع A(H1N1 با مشارکت کلیه کارکنان این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش آنا، معصومه مومنی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با برنامه های جامع وزارت بهداشت، شیوع این بیماری در کرمان کنترل شده افزود: به همت دفتر مدیریت دانش و توانمندسازی منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر و با برگزاری این دوره آموزشی، تا کنون هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای نوع A(H1N1 در این دانشگاه مشاهده نشده است.


کارشناس دفتر مدیریت دانش و توانمند سازی منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از همکاری مرکز بهداشت شهرستان بردسیر در برگزاری این دوره قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته