دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1394 - 09:09
6 خبر از سما مشهد

از رقابت ریاضیدانان کوچک تا برگزاری مسابقات دومینو

مقاله کار‌شناس آزمایشگاه دبستان پسرانه سما (۳) مشهد با عنوان «جانشینی فلئورین بر روی واکنش بین متیلن و استون»، در ژورنال PRogress in Reaction KInetics and Mechanism با درجه ISI به چاپ رسید.
کد خبر : 59154

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، منیره السادات عطایی مدرس سما مشهد و فارغ التحصیل کار‌شناسی ارشد شیمی از دانشگاه آزاد واحد قائم‌شهر است.
رقابت ریاضیدانان کوچک سما در مسابقات شهر ریاضی


دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم دبستان سما (۴) مشهد با حضور در نمایشگاه بین المللی در مسابقات شهر ریاضی به رقابت پرداختند.


دکتر میرزا وزیری عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی ۷ قانون بازی شهر ریاضی را برای دانش آموزان توضیح داد سپس دانش آموزان به ۲۰ گروه سی نفره تقسیم شدند و با یکدیگر به رقابت پرداختند.


نحوه مسابقه به این صورت بود که به هر سرگروه ۹۰۰ تومان داده می‌شد که با این پول می‌توانستند سوال ریاضی خریداری کنند و سپس به سوالات پاسخ دهند و اگر سوالات درست پاسخ داده می‌شد به گروه‌ها پول پرداخت می‌شد و نهایتا سه مرحله تورم اتفاق می‌افتاد و دانش آموزان باید با مدیریت صحیح دارایی خود، بیشترین میانگین حساب را برای خود فراهم می‌کردند.


در پایان این مسابقات به سه تیم بر‌تر که بیشترین میانگین را داشتند مدال‌های طلا، نقره و برنز همراه با جایزه اهدا شد و نفرات بر‌تر برای دور بعدی به مسابقات دانشگاه فردوسی راه پیدا کردند.


رتبه اول این مسابقات نازنین رضوانی، آناهیتا آزموده، دیانا درجزی‌پور، رتبه دوم: دیانا شریف الحسینی، مهرنوش محرومی، یاسمین نوری و رتبه سوم را عسل قدرتی، ملیکا نباتی و نادیا مهربان کسب کردند.
بازدید دانش آموزان دبستان سما (۴) مشهد از رصدخانه دانشگاه فردوسی


دانش آموزان پایه چهارم دبستان سما (۴) مشهد به همراه اولیای خود از رصد خانه دانشگاه فردوسی بازدید کردند.


در این بازدید، دانش آموزان علاوه بر آشنایی با نحوه کار این رصدخانه، با استفاده از تجهیزات آن آسمان را رصد کردند.
مسابقات دومینوی دبستان سما (۴) مشهد، برندگان خود را شناخت


چندین گروه از دانش آموزان ابتدایی در مسابقات دومینو در دبستان سما (۴) مشهد به رقابت پرداختند.


در این مسابقات روش‌های ساخت پل و برج و گپ، به دانش آموزان به صورت عملی آموزش داده شد و پس از برگزاری مسابقه بین دانش آموزان، در پایان، تیم دانش آموزان: وانیا اسعدی، آناهیتا حسن‌زاده و کیانا نوغابی رتبه اول و تیم مهرنوش محرومی، مریم عرب و سارینا کامیاب رتبه دوم را کسب کرد.
دانش آموزان دبستان سما (۴) مشهد به عضویت تیم ژیمناستیک دانش آموزی استان خراسان رضوی درآمدند


دانش آموزان بهار بهادری، مانیا نادران و نرگس خانی از دبستان سما (۴) مشهد برای حضور در تیم ژیمناستیک دانش آموزی استان خراسان رضوی، دعوت شدند.
دانش آموز سما مشهد مقام‌های بر‌تر مسابقات دومیدانی ناحیه ۶ را کسب کرد


ریحانه جلالیان دانش آموز دبیرستان دوره اول سما (۶) توانست با شرکت در مسابقات دو می‌دانی ناحیه ۶ دو مقام انفرادی را بدست آورد.


در این مسابقات که در سطح مدارس ناحیه ۶ در سالن شهید باغبان باشی مشهد برگزار شد ریحانه جلالیان دانش آموز پایه هفتم از دبیرستان دوره اول سما (۶) توانست در پرش طول مقام دوم و در دو ۲۰۰ متر مقام سوم را از آن خود کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته