دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1400 - 09:52
علیرضا خسروی در گفت‌وگو با آنا:

ریاست باران چشمه در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای پابرجاست/ انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی گفت: ادلّه کافی برای سلامت انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در اختیار داریم و ریاست باران چشمه هم بر قوت خود باقی است.
کد خبر : 591383
وزارت ورزش



به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی ۱۹ خرداد ماه برگزار شد که در نهایت مهر علی باران چشمه با کسب ۲۲ رأی، سکان هدایت این فدراسیون را بر عهده گرفت. حسن جوهری رئیس سابق این فدراسیون هم یکی از نامزدهای ریاست بود که با کسب ۱۹ رأی نتوانست بار دیگر بر صندلی ریاست تکیه زند. پس از برگزاری انتخابات در تاریخ ۳۰ خرداد دیوان عدالت اداری با صدور رأی و دستور موقت، نتیجه انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را بی‌اثر اعلام کرد و ریاست باران چشمه را "کأنّ لم یکُن" تلقی کرد.


علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره انتخابات این فدراسیون و تعیین سرپرست گفت: نامه‌ای از سوی دیوان عدالت اداری به وزارت ورزش و جوانان ارسال نشده است. آنها اعلام کردند که نتیجه انتخابات بررسی شود و وزارتخانه هم ادلّه کافی برای اثبات سلامت انتخابات برای آنها ارسال کند. بنابراین این کار در حال انجام است و ریاست باران چشمه در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به قوت خود باقی است.


مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی تأکید کرد: یک شعبه از دیوان عدالت اداری این رأی را عنوان کرده که البته هنوز به دست ما هم نرسیده است. آنها اعلام کردند که بررسی‌های لازم صورت بگیرد. هر کسی حق این را دارد که نسبت به موضوعی شکایت کند اما به این معنی نیست که انتخابات باطل می‌شود. ما ادلّه کافی برای سلامت انتخابات در اختیار داریم. در انتخابات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، جوهری ۱۹ رأی کسب کرد و باران چشمه با ۲۲ رأی به عنوان رئیس انتخاب شد. اگر مدعی هستند که در انتخابات این فدراسیون مهندسی شده است، باید جوهری یک رأی کسب می‌کرد نه اینکه فاصله اختلاف بین آنها چند رأی باشد. جوهری باید حرمت ۱۹ رأیی که به او داده‌اند حفظ کند.


وی در پاسخ به این سؤال که حضور باران چشمه به عنوان سرپرست در فدراسیون و پس از آن کاندید شدنش، شائبه مهندسی در انتخابات را به وجود آورده است، عنوان کرد: در هیچ جای قانون این موضوع به صراحت عنوان نشده است که سرپرست حق ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون مورد نظر را ندارد. عرف بر این است که هر فردی که به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود، در انتخابات ثبت‌نام نکند اما الزامی به کاندید نشدن فرد مورد نظر نیست. وقتی یک فرد به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب می‌شود و در دوران سرپرستی به خوبی کار می‌کند به طوری که هیئت‌ها هم از عملکرد او راضی هستند، می‌تواند در انتخابات هم حضور پیدا کند.


انتهای پیام/۴۰۵۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته