دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1394 - 22:14

پیام پاپ به مناسبت سال نوی میلادی

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در نخستین پیام خود به مناسبت سال جدید میلادی خواستار مبارزه با موج و سیل مصیبت، بی‌عدالتی و خشونت در جهان شد.
کد خبر : 59138

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایرنا، پاپ مبارزه با موج و سیل مصیبت را در گرو فائق آمدن بر همه بی‌توجهی‌ها نسبت به بسیاری از افراد که درجهان در رنج و مصبیت گرفتار هستند، دانست.


پاپ گفت: «ما (از خود) می‌پرسیم تا چه مدت افراد شرور به آشوب و عداوت درجهان ما ادامه خواهند داد؛ ما شاهد فوجی از مردان، زنان و کودکانی هستیم که از جنگ، گرسنگی و زجر و شکنجه می‌گریزند و آماده‌اند تا به سادگی جان و زندگی خود را تنها برای آنکه حقوق اولیه آن‌ها محترم شمرده شود، به مخاطره افکنند.


خبرگزاری رویترز گزارش کرد: «موارد امنیتی شدیدی اطراف واتیکان وضع شده است و نیروهای پلیس لوازم ده‌ها هزار نفر که در میدان «سنت پتر» برای ورود به واتیکان تجمع کرده‌ بودند را بازرسی کردند.


پاپ در وعظ خود از مردم خواست تا با ساختن جهانی هرچه عادلانه‌تر و دوستانه‌تر ، بر سیل مصیبت فائق آیند؛ جهانی که هر فرد و هر مخلوقی بتواند در آن در صلح به سر برد و در هم‌خوانی با اصل خلقت خداوند باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته