دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1400 - 14:31
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

افراد در مقابل مراکز واکسیناسیون تجمع نکنند / کمبود واکسن نداریم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمبود واکسن نخواهیم داشت و لازم نیست افراد در مقابل مراکز واکسیناسیون تجمع کنند.
کد خبر : 591215
شهریاری



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، توقف روند واکسیناسیون در کشور و شایعاتی که در این رابطه منعکس شد، برخی از شهروندان در مقابل مراکز واکسیناسیون جمع کرد و گفته شده است که این صف‌ها از ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند. در این زمینه حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با خبرنگار اجتماعی آنا گفت‌وگو کرد.


شهریاری در خصوص صف‌های تشکیل شده در مقابل مراکز واکسیناسیون گفت: برخی از افراد چون نگران آن هستند که از واکسن جا بمانند در مقابل مراکز واکسیناسیون تجمع کرده‌اند و صف تشکیل دادند که این امری اشتباه است زیرا وزارت بهداشت اعلام کرده بود که به محض اینکه نوبت افراد واجد شرایط برسد، زمان و مکان تزریق واکسن برای آن‌ها پیامک خواهد شد.


این نماینده مجلس بیان کرد: وزارت بهداشت بارها اعلام کرده است که برای واکسیناسیون در سامانه‌ ثبت نام کنید و منتظر اخذ پیامک باشید اما برخی گمان می‌کنند که واکسن تمام می‌شود و بخاطر این نگرانی و بدون هماهنگی به مراکز رجوع می‌کنند، مشکلاتی که پیش آمده است به این خاطر است، و ما در اخبار می‌بینیم که افرادی شب در مقابل مراکز واکسیناسیون جا پهن می‌کنند و این غلط است.


شهریاری اشاره کرد: بنابراین مشکل واکسن یا جاماندن از واکسیناسیون نخواهیم داشت و لازم نیست افراد مقابل مراکز واکسیناسیون تجمع نکنند.


وی افزود: در این رابطه شخصا با مسئولین وزارت بهداشت صحبت کرده‌ام و آن‌ها گفته‌اند که در حال افزایش مراکز واکسیناسیون خود هستند، همچنین گفتند که محموله‌های به موقع آماده می‌شود و به قطع یقین کمبود واکسن نخواهیم داشت.


رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه بیان کرد: برخی از خرید و فروش واکسن صحبت می‌کنند اما هرگز وزارت بهداشت قصد فروش آزاد واکسن را ندارد و اگر قیمت‌گذاری انجام می‌شود بخاطر این است که دولت باید بهای ساخت واکسن را به شرکت‌های طرف قراردادش بدهد.


دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در رابطه با شایعات خرید و فروش واکسن بیان کرد: بارها ما اظهارات کسانی که می‌گویند واکسن خرید و فروش می‌شود را به وزارت بهداشت منتقل کردیم اما آن‌ها می‌گویند اگر کسی مستنداتی دارد ارائه دهد وگرنه ما حتی یک دز واکسن هم وارد بازار آزاد نکرده‌ایم.


وی افزود: خرید و فروش واکسن به صورت جد قابل پیگیری است و قرار نیست واکسنی جز از چرخه دولت به دست مردم برسد و قیمت‌های حدود ۲۰۰ هزار تومان که برای واکسن مشخص کرده‌اند هزینه‌ای است که دولت باید به شرکت‌های داروسازی بپردازد.


انتهای پیام/۴۱۶۱



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته