دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خطیب جمعه تهران: فساد سیاسی به خاطر بیکاری است/ به کسانی را بدهید که قطب جدیدی مقابل ولایت ایجاد نشود

خطیب جمعه تهران گفت: آنها که فساد سیاسی دارند، به خاطر بیکاری است وگرنه آدمی که مشغول خدمت باشد، وقت ندارد که به جنگ سیاسی بپردازد.
کد خبر : 59076

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: سلیمان نبی(ع) برای مسئولین و برای همه یک الگو هست.


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: روز قیامت وقتی مسئولان و دانه درشت‌ها در محکمه عدل الهی حاضر می‌شوند و از آنها می‌پرسند که چرا فاسد شدید؟ جواب می‌دهند که لازمه این همه اقتدار و قدرت، این بود. اما حضرت سلیمان(ع) حجتی بر آنهاست که با آن همه قدرت باز هم دست از پا خطا نکرد.


صدیقی اضافه کرد: بعضی‌ها پست‌هایشان مشروع نیست، نور چشمی هستند. آن‌ها لیاقت و مدرکش را نداشتند بلکه با جناح بازی آن را به دست آوردند. اما آنها که با جواز شرعی پست‌ها را در اختیار دارند، باید تابلوی آن‌ها حضرت سلیمان(ع) باشد و هر روز یادشان باشد که خدا آن‌ها را امتحان می‌کند.


وی در ادامه تأکید کرد: قسمت عمده مشکلات فرهنگی ما به خاطر بیکاری است. آنها هم که فساد سیاسی دارند، به خاطر بیکاری است وگرنه آدمی که مشغول خدمت باشد، وقت ندارد که به جنگ سیاسی بپردازد.


صدیقی همچنین در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: ببینید چه کسانی را باید انتخاب کنید که به امنیت کشور خللی وارد نشود و قطب جدیدی در مقابل ولایت ایجاد نشود.


وی تأکید کرد: البته شورای نگهبان هم در این زمینه نقش دارد اما شورای نگهبان لازم است ولی کافی نیست و این بصیرت مردم را می طلبد. باید به گذشته‌شان نگاه کنید و ببینید چه کسانی چه کارهایی کردند و چه وعده هایی دادند و آیا به وعده هایشان عمل کرده‌اند یا خیر.


امام جمعه موقت در بخش دیگری از سخنان خود 9 دی را از ایام الله و معجزه انقلاب توصیف کرد و گفت: انقلاب یک پدیده قرآنی و جلوه خدا بود اما متاسفانه برخی‌ها دل به غرب دادند و می خواستند اسلام ولایی و جمهوریت را زیر سوال ببرند.


صدیقی تأکید کرد: من با همه وجودم اعتقاد دارم که فتنه 88 به مراتب خطرناک تر از جنگ هشت ساله بود زیرا در فتنه 88 کسانی که سابقه‌ای در انقلاب داشتند و اعتماد مردم را در پرتوی امام (ره) جلب کرده بود این آتش را روشن کرده بودند و در آن می‌دمیدند و عده‌ای از مردم هم بصیرت نداشتند و فکر می‌کردند تقلبی در انتخابات صورت گرفته است و این ادعایی بود که آن‌ها می‌خواستند به محکمه نرفته مردم را به خیابان بکشانند.


خطیب جمعه تهران ادامه داد: کسانی که آن روز دست به این کارها زدند احساس تعهد نکردند و وجدان حفاظت از دستاوردهای انقلاب را نداشتند. مردم تهران هشت ماه آرامش نداشتند اما آن‌ها دست بردار نبودند و اگر چه ادعای ولایت فقیه داشتند اما در عمل ثابت کردند که این پایبندی را ندارند حتی زمانی که مخالفان کنار آن‌ها آمدند و به مقدسات جسارت کردند و یا زمانی که سفارت انگلیس میدانداری می کرد آنها این موارد را محکوم نکردند. حتی داشتند روز قدس را منحرف می کردند و روزه‌خواری می‌کردند.


خطیب جمعه تهران اضافه کرد: عجب است که در این مدت آن‌ها اعلام پشیمانی و توبه نکردند و الان با تمام توان آمده اند تا برخی مراکز را بگیرند. اما 9 دی نشان داد که دست ولایت امام عصر (عج) هوای مردم و انقلابشان را دارد و مردم هم چشم فتنه را کور کردند و عزت انقلاب را به دنیا نشان دادند.


صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به وجود نوعی جاهلیت مدرن در جهان اظهار کرد: در این شرایط اخلاق و عفت از بین رفته و خبری از وجدان و عدالت نیست. این در حالی است که انقلاب ما احیای روح انسانی بود و ما امروز باید این قیام و نهضت را به میدان بیاوریم و به دنبال دمیدن روح انسانی باشیم. در واقع ما باید به دنبال تاسیس تمدن اسلامی باشیم زیرا مادامی که خودمان تمدن نداشته باشیم استقلال کافی هم نخواهیم داشت. اگرچه تمدن آن‌ها از نظر ظاهری خیره کننده است اما آن‌ها به پوچی رسیده اند پس ما به دنبال این هستیم که با استفاده از تجارب آن‌ها تمدنی بسازیم که مبنایش توحید و اخلاق باشد تا دنیا و آخرتمان را یکجا آباد کنیم.


وی در پایان رحلت آیت الله شیخ محمد شجاعی را به حوزه های علمیه و مردم استان زنجان تسلیت گفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته