دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1400 - 12:14
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

آمریکا از حقوق بشر برای اهداف شیطانی خود استفاده می‌کند/حقوق بشر آمریکایی تبیین می‌شود

نصرت‌الله لطفی گفت: بعضی از کشورها از حقوق بشر برای اهداف شیطانی خود استفاده می‌کنند و در صدر همه آن‌ها باید آمریکا را نام برد که در مواردی مانند قتل و عام سرخ پوستان همین کلمه را که خود را حامی آن می‌نامند، نقض کرده است.
کد خبر : 590654
نصرت الله لطفی



به گزارش خبرنگار حوزه سیاست داخلی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نصرت‌الله لطفی در نشست خبری که امروز (شنبه) در سازمان شورای تبلیغات اسلامی برگزار شد ضمن تسلیت درگذشت خبرنگاران و سرباز معلمان بیان کرد: واژه حقوق بشر در ظاهر یک کلمه بسیار زیبا است که همگان آن‌را می‌پسندند ولی بعضی از کشورها از این کلمه برای اهداف شیطانی خود استفاده می‌کنند و در صدر همه آن‌ها باید آمریکا را نام برد که در مواردی مانند قتل و عام سرخ پوستان همین کلمه را که خود را حامی آن می‌نامند، نقض کرده است. در ایران نیز در مواردی مانند جنگ تحمیلی، شهدای محراب و شهدای هفتم تیر شاهد این اقدامات ضد حقوق بشر آمریکا بوده‌ایم.


نصرت الله اطفی بیان کرد: در هفتم تیرماه سران کشور در یک جلسه دور هم جمع شدند تا به مردم خدمت کنند که توسط سازمان مجاهدین خلق ترور شدند. در آن زمان سازمان‌های حقوق بشر کجا بودند؟ ۸ تیر ترور اولین رئیس زندان اوین بعد از انقلاب را داریم بعد از آن شهید مطهری شهید محراب، منهدم کردن هواپیما مسافربری که کودکان زیادی در آن وجود داشتند و ... این‌ها نه تنها از این کار اعلام شرمساری نکردند بلکه عاملین از دست رئیس جمهور ننگین آمریکا مدال افتخار گرفتند.


لطفی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: برنامه‌ها در دو بخش آیینی و تبیینی اجرا خواهد شد که در بخش تبیینی، بحث روشنگری، مطالبه گری و به چالش کشیدن مدعی حقوق بشر بودن آمریکا را خواهیم داشت.


لطفی، شعار محوری هفته حقوق بشر آمریکایی را «آمریکا؛ دشمن شماره یک بشریت، منفورترین دولت ناقض حقوق بشر» اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران او را داریم، به‌طورکلی در کل کشور ۲۵۰۰ عنوان برنامه و فعالیت تدارک دیده‌شده است.


وی ادامه داد: شنبه ۵ تیرماه در مسجد جامع ابوذر مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.


قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: روز دوشنبه ۷ تیر در مجموعه سرچشمه مراسم ویژه بزرگداشت شهید بهشتی و یاران او با حضور خانواده‌های شهدا و مقامات لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.


لطفی افزود: این مراسم ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام تقوی نماینده تهران در مجلس برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: روز پنجشنبه ۱۰ تیر از ساعت ۱۸ مراسم عطرافشانی و گلریزان شهدای هفتم تیر در قطعه ۷۲ به همراه ویژه‌برنامه آیینی برگزار خواهد شد.


لطفی از برگزاری ویژه‌برنامه گرامیداشت شهدای بمباران سردشت در روز ۷ تیر در این شهر خبر داد و در ادامه اعلام برنامه‌ها گفت: ساعت ۹ صبح روز ۱۲ تیر، محوطه‌ای که هواپیمای مسافربری کشورمان موردحمله وحشیانه ناو آمریکایی قرار گرفت، در عرشه ناو شهید ناظری گل‌باران خواهد شد.


قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: مقدم بر همه این برنامه‌ها، فردا ۶ تیر در سالروز سوءقصد به مقام معظم رهبری آیین شکرگزاری نافرجام بودن ترور شخصیت نمونه تاریخ و مقام عظمای ولایت را در مسجد ابوذر تهران خواهیم داشت.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته