دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز

رئیس کانون انبوه‌سازان سراسر کشور گفت: در راستای توافق‌نامه‌ای چهارجانبه میان شهرداری، وزارت راه‌و‌شهرسازی، انبوه‌سازان و مشارکت مردمی ساخت‌و‌ساز ۶۰۰ واحد مسکونی برای ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی شهر تبریز آغاز شده است.
کد خبر : 59062

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جمشید برزگر درباره برنامه‌های انبوه‌سازان برای ساماندهی به مناطق فرسوده‌شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی به طرح مورد اجرا در استان آذربایجان‌شرقی و تبریز اشاره کرد و افزود: بر اساس جلسات متعددی که با مسئولان وزارت راه و شهرسازی درباره ساماندهی و تامین مسکن ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی داشتیم، توافق‌نامه‌ای به امضا رسید که در آن ساخت‌و‌ساز یک هزار واحد مسکونی برای ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی در دستور کار انبوه‌سازان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: اکنون با شهرداری تبریز به توافق رسیده‌ایم و ساخت‌و‌ساز ۶۰۰ واحد از یک هزار واحد مسکونی توافق‌شده آغاز شده است. در واقع ساخت واحدهای مسکونی در مناطق نابسامان شهری که بازآفرینی در آنها به تحقق نمی‌رسید، در زمین‌های شهرداری آغاز شد.


برزگر ادامه داد: همچنین باقی‌مانده واحدها بر اساس توافقات و تفاهم‌نامه قرار بود توسط اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با در اختیار قراردادن زمینی در اختیار شهرداری تبریز ساخته شوند که اکنون انبوه‌سازان برای تکمیل نمونه تبریز منتظر اقدام اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هستند.


وی تاکید کرد: اگر تامین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود، کانون انبوه سازان این آمادگی را دارد تا ساخت و ساز ۴۰۰ واحد مسکونی دیگر را برای تامین مسکن اقشار کم درآمد شهر تبریز شروع کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب