دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1400 - 17:14

«تکبال» به طور رسمی وارد ایران شد

مراسم افتتاحیه رشته ورزشی تکبال در ایران با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
کد خبر : 590538
تکبال



به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، مراسم افتتاحیه رشته ورزشی تکبال در ایران روز گذشته با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد تا این رشته رسماً وارد ایران شود.


در این مراسم «لیلا هورماس» نماینده فدراسیون جهانی تکبال با اظهار خوشحالی از اولین حضورش در ایران گفت: تکبال اولین بار از کشور کوچک مجارستان آغاز به کار کرد و اکنون در بیش از ١٢٠ کشور تحت عنوان انجمن، کمیته و فدراسیون مشغول فعالیت است.


نماینده انجمن جهانی تکبال ادامه داد: ویدیویی که از موفقیت‌های ورزشکاران ایران مشاهده کردم من را تحت تاثیر قرار داد و بسیار خوشحالم که در جمع علاقمندان به توسعه ورزش هستم.


وی با اشاره به پتانسیل ورزشکاران ایرانی یادآور شد: باور دارم زمانی که تکبال جزو رشته‌های المپیک شود ورزشکاران ایران با مدال المپیک به کشورشان بازخواهند گشت.


مهین فرهادی زاد :۱۲۰ هزار مربی زن، ورزش بانوان را هدایت می‌کند


مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در مراسم آغاز به کار رسمی انجمن تکبال ضمن تشکر از تمامی کسانی که زمینه فعالیت رشته‌های مختلف را فراهم کردند اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا بستر حضور جوانان در رشته‌های مختلف ورزشی فراهم شده تا شادی و نشاط در جامعه بیش از پیش تسری یابد.


فرهادی زاد مشارکت و حضور بانوان در ورزش کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: بانوان جمهوری اسلامی در ١٣٠ رشته ورزشی به صورت فعال و در ١٢٠ رشته ورزشی به صورت نیمه فعال، در ۴٩ فدراسیون مشغول هستند.


وی ادامه داد: ما نزدیک به ١٢٠ هزار مربی در رشته‌های مختلف داریم که هدایت تمامی تیم‌های ورزشی بانوان را بانوان برعهده دارند و همچنین قریب به ١٠٠ هزار داور زن در کشور وجود دارد.


«تکبال» به طور رسمی وارد ایران شد


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته