دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1394 - 12:30

برگزاری همایش رفع شبهات مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت

همایش رفع شبهات مهدویت با حضور حجت‌الاسلام علیرضا حدائق در سالن حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.
کد خبر : 59053

به گزارش خبرگزاری آنا، در این همایش که دانشجویان، استادان و جمعی از خواهران حوزه علمیه مرودشت حضور داشتند، حدائق، از روحانیون برجسته استان فارس، در بحث رفع شبهات مهدویت سخنانی را ایراد کرد و گفت: درباره طول عمر امام زمان، علماى متقدم و متأخر، بحث‌هاى گوناگونى از دیدگاه‌هاى مختلف مطرح ساخته‌اند.


وی ادامه داد: تکیه بر یک اصل اساسى ما را از هر نوع استدلالى بى‌نیاز سازد. این اصل اساسى درباره مسئله ظهور حضرت مهدى(عج) و ایمان به غیب است و مفهوم واقعى ایمان به غیب، مستلزم آن است که ما آنچه را که از پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله) نقل شده است بپذیریم، وگرنه در صحت ایمان خود باید شک داشته باشیم.


حدائق عنوان کرد: اصولا باید گفت آنچه را ما درک عقل مى‌نامیم، در واقع برداشت‌ها و دریافت‌هاى ذهن ماست که با توجه به مسائل و مقدمات نوعاً مادى، آن را عقلانی می‌پنداریم و آنچه را خارج از این چارچوب قرار می‌گیرد یا ما چگونگی آن را درک نمی‌کنیم، غیرعقلانی می‌نامیم.



این مبلغ دینی گفت: با این منطق و برداشت، بسیارى از امور غیرطبیعى و خارق‌العاده که در قرآن مجید به آنها تصریح شده است، غیرعقلانی خواهد بود در حالی که همه مؤمنان و دین باوران، آنها را مى پذیرند، چون مصداق روشن ایمان به غیب باورداشت چیزهایى است که در قرآن مجید آمده است.


این همایش به همت کانون قرآن و عترت حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با همکاری حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شهرستان مرودشت برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته