دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی پتروشیمی خبر داد

معرفی١٦ میلیارد یورو طرح‌ پتروشیمی به چین برای فاینانس

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی پتروشیمی به معرفی حدود ١٦ طرح پتروشیمی با اعتبار مورد نیاز ١٦ میلیارد یورو برای فاینانس چین اشاره کرد و گفت: از این میزان تاکنون ١٢ میلیارد یورو برای دریافت این تسهیلات به بانک مرکزی معرفی شده‌اند.
کد خبر : 59049

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، امیرحسن فلاح با بیان اینکه «با توجه به محدودیت‌های موجود بانک‌های داخلی ما کمک‌های بسیاری کرده‌اند و بدون آنها برنامه‌های پیشین در زمینه تامین سرمایه به خوبی پیش نمی‌رفت»، افزود: سیستم بانکی کشور ما در کل با محدودیت سرمایه روبه‌روست اما خوشبتانه شورای پول و اعتبار، فاینانس چین و صندوق توسعه ملی را از مقررات آیین‌نامه سندیکایی مستثنی کرد.


وی ضمن تاکید بر ارائه این تسهیلات از سوی بانک مرکزی اظهار کرد: از این 16 طرح پتروشیمی، 8 طرح تاییدیه فاینانسور را گرفته‌اند که ٥ پنج طرح اعتبار اسنادی آنها باز شده است.


مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی پتروشیمی با بیان اینکه طولانی شدن روند تامین سرمایه از طریق فاینانس چین به دلیل بروکراسی اداری در این کشور و محوریت‌های ساختار فاینانس است، عنوان کرد: در توافقی که میان روسای جمهوری ایران و چین شکل گرفت، دو طرف موافق سازوکار یک به سه برای اجرای فاینانس طرح‌ها هستند. به عبارت دیگر این کشور سه برابر مقدار پول مسدود =‌شده ما را در طرح‌های پتروشیمی سرمایه‌گذاری می‌کند.


فلاح ادامه داد: همچنین بانک‌های ایران علاقه‌مندی و تلاش لازم را برای کمک در انتقال این فاینانس داشته‌ و در بحث صندوق توسعه ملی نیز اکنون تشریح شرایط جاری صنعت پتروشیمی و استفاده از بانک‌های خارجی و موسسه‌های پوشش بیمه‌های خارجی و داخلی برای سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.


وی تصریح کرد: در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با توجه به قانون نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری یا فاینانس خارجی مجموعه‌های بخش خصوصی را تضمین کنیم و این مسئولیتی است که باید سازمان‌های دیگر آن را برعهده بگیرند. البته ما باید ابزارهای جدید را شناسایی و با توجه به قوانین موجود کشور آنها را به شرکت‌ها و طرح‌های پتروشیمی معرفی کنیم.


مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی پتروشیمی گفت: با توجه به استانداردها و مقررات بین‌المللی، بانک‌های داخلی حتی به صورت سندیکایی نیز امکان تامین منابع مورد نیاز این صنعت را ندارند بنابراین باید امکانات شرایط و زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه، دانش، فناوری و فاینانس خارجی مهیا شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته