ضرورت ارتقای زیارت حرم رضوی از حیث رفاهی و معرفتی
به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا از آستان نیوز، حجتالاسلاموالمسلمین احمد مروی در مراسم اهدای احکام خدام حرم مطهر رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت امام علی بن موسیالرضا (ع) و ایام دهه کرامت، با بیان اینکه جایگاه ائمه اطهار (ع) آنقدر بالاست که برای بشریت قابلدرک نیست، اظهار کرد: شناخت حقیقت جایگاه ائمه اطهار (ع) و مقام رفیع این حضرات برای هیچ اندیشمند و متفکری امکانپذیر نبوده و حتی قابلتصور نیز نیست.
تولیت آستان قدس رضوی ائمه اطهار (ع) را انسانهای کامل و جلوه صفات الهی در زمین دانست و ابراز کرد: ائمه اطهار (ع) مظهر کرامت، رأفت و مصداق عینی صفات پروردگار هستند و اگر کسی از این حضرات درخواستی داشته باشد ناامید باز نخواهد گشت.
وی با بیان اینکه خداوند متعال ائمه اطهار (ع) را برای سعادت بشر فرستاده است، بیان کرد: نعمت ولایت، بزرگترین نعمت است که باید بهواسطه آن همواره شکرگزار پروردگار متعال باشیم.
حجتالاسلاموالمسلمین مروی در ادامه تکریم زائران حضرت رضا (ع) را لازمه خادمی حضرت رضا (ع) دانست و اظهار کرد: خادمان باید انتقادات، نقدها و گلایههای زائران را با سعهصدر، حوصله و خوشرویی پاسخ دهند و جز برخورد همراه با مهربانی و روی خوش با زائران شایسته خادم حضرت رضا (ع) نیست.
وی ادامه داد: عناوین مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی و نظامی برای افراد، اگرچه در جای خود محترم است؛ اما در این آستان مقدس تمام این عناوین رنگ میبازند و اینجا همه یک عنوان داریم و آن خادمی حضرت رضا (ع) است؛ سایر عناوین مربوط به خارج از حرم مطهر است و در این بارگاه نورانی ما موظفیم خدمتگزار زائران حضرت رضا (ع) باشیم.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه زیارت از حیث رفاهی و معرفتی باید ارتقا یابد، گفت: خود را موظف به تأمین همه وسایل رفاه زائر و تسهیل زیارت میدانیم، اما در کنار توجه به مسائل رفاهی زائران، تحقق زیارت متعالی برای زائران که همان زیارت بامعرفت بوده، نیز از اولویتهای آستان قدس رضوی است.
وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش خادمان و مسئولان حرم مطهر برای خدمترسانی شایسته به زائران، اظهار کرد: خادمان به دلیل ارتباط مستقیم با زائران بهترین شناخت را از مشکلات احتمالی در خدمترسانیها دارند، ازاینرو باید نقدها و پیشنهادهای خود را برای بهبود هرچه بیشتر شرایط خدمترسانی، به مسئولان حرم مطهر منتقل کنند.
حجتالاسلاموالمسلمین مروی با تأکید بر اینکه تمام خدّام باید نسبت به مشکلات احساس مسئولیت کنند و خود را در رفع آنها سهیم بدانند، اظهار کرد: این وظیفه شرعی خادمان حضرت رضا (ع) است که پیشنهادها، انتقادات، نقطه نظرات و گلایههای زائران را برای رفع آنها به مدیران و مسئولان منتقل کنند و اگر خادمی از پیشنهاد یا انتقاد زائری بهسادگی گذشت و به ما منتقل نکرد، وظیفه خادمی خود را بهخوبی انجام نداده است.
وی تأکید کرد: بنده بهعنوان تولیت، انتقال مشکلات و نقطه نظرات زائران به مسئولان را بهعنوان یک وظیفه بر عهده تمامی خادمان و خادمیاران حرم مطهر میگذارم.
انتهای پیام/۴۱۲۷/پ
انتهای پیام/