دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واردات کالا 25 درصد کاهش یافت

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش 25 درصدی واردات کالا به کشور در 9 ماهه گذشته خبر داد.
کد خبر : 59011

به گزارش گروه اقتصادی آنا، محسن صالحی‌نیا در نشست با صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان بناب با بیان اینکه برای ادامه روند کاهش واردات همچنان تلاش می‌کنیم، افزود: با افزایش واردات مقابله خواهیم کرد.


وی تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین کاهش واردات کالا به کشور را از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم سهم صنایع و معادن را از ظرفیت نقدیگی به 40 درصد افزایش دهیم.


صالحی‌نیا با تاکید بر نوسازی و بازسازی صنایع کشور در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این موضوع یکی از اهدافی است که وزارت ما در راستای توسعه صنعت دنبال می‌کند و معتقدیم اگر صنایع بخواهند در بازارهای جهانی پیشتاز باشند، باید نوسازی شوند.


در این نشست رئیس خانه صنعت و معدن بناب هم از به روز کردن تکنولوژی و نوسازی صنایع به عنوان دغدغه صنعتگران نام برد و گفت: در دوران پساتحریم نباید فقط کالای خارجی به کشور وارد شود بلکه ما نیازمند ورود تکنولوژی پیشرفته آنها هم هستیم.


جواد فشنگچی با انتقاد از نرخ‌های بالای سود بانکی گفت: با نرخ سود بیش از 24 درصدی نمی‌توانیم وارد بازارهای جهانی بشویم و آماده‌سازی زیرساخت‌های واحدهای تولیدی با وضعیت فعلی ممکن نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته