دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عزت‌الله مهرآوران در گفت‌وگو با آنا:

«این آب آشامیدنی نیست» با نمایش روابط بی‌ربط انسان‌ها، مخاطب را به خنده می‌اندازد

عزت‌الله مهرآوران که قرار است در نمایش «این آب آشامیدنی نیست» روی صحنه رود گفت: «از ویژگی‌های این نمایش طنز این است که در این اثرافراد از روابط بی‌ربط و پیچیده انسان‌ها به خنده می‌افتند و کار وودی آلن به عنوان نویسنده در این نوع طنز، ایجاد خنده اندیشیده شده است که انسان‌ را با ارزش‌های فکری‌اش آشنا می کند.»
کد خبر : 58955

عزت‌الله مهرآوران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «از سال‌ها پیش به آثار وودی‌آلن علاقه‌ داشتم و خیلی چیزها از قصه‌ها و نمایشنامه‌های این نویسنده آموخته‌ام. بنابراین وقتی پیشنهاد بازی در یکی از آثار او به من پیشنهاد شد با کمال میل پذیرفتم.»


وی درباره همکاری با داود بنی‌اردلان کارگردان نمایش «این آب آشامیدنی نیست» اظهار کرد: «بنی‌اردلان کسی است که ژانر کارهای وودی‌آلن را به خوبی می‌شناسد. وی با نگاهی که به این نمایش داشت و طنزی که از وودی‌آلن می‌شناخت من را برای بازی در این نمایش بیشتر دلگرم می کرد.»


این هنرمند پیشکسوت در سخنانش عنوان کرد: «نگاه وسوسه‌آمیزی که لحظات این کمدی داشت نشان‌دهنده این بود که بنی‌اردلان برای انتخاب این متن وودی‌آلن، مطالعات زیادی داشته است. وی کارگردانی قاعده‌مند و صبور است که با ارزشهای کارهای صحنه ای به خوبی آشنا است.»


مهرآوران که قرار است در نمایش «این آب آشامیدنی نیست» در نقش کشیش بازی می کند درباره ایفای نقشش تصریح کرد: «همواره حضور در طنزهای بی‌ربط را دوست دارم که البته این نوع از کار کمتر در تئاتر امروز دیده می‌شود. طنز وودی آلن از خلاق‌ترین کمدی‌های بی‌ربط است.»


این بازیگر تئاتر در پیش‌بینی میزان استقبال تماشاگران این اجرای نمایش «این آب آشامیدنی نیست» تاکید کرد: «خواه ناخواه، تماشاگر از تیزبینی خاصی برخوردار است و با دیدن آثار متعدد نشان داده که توانسته با خیلی از نمایش‌ها ارتباط برقرار کند و یا این رابطه را در برخی آثار قطع کند.»


وی افزود: «این نوع طنز، طنز منطقه‌ای نیست چراکه برای وودی‌آلن انسان است که اهمیت دارد، بنابراین فکر می‌کنم مخاطب نیز با آن ارتباط خوبی برقرار کند. این نویسنده در تئاتر نسبت به سینما نگاه محکم‌تری نسبت به انسان و روابط انسانی دارد.»


مهرآوران درباره آنچه که مخاطب از وی روی صحنه نمایش «این آب آشامیدنی نیست» خواهد دید گفت: «حضور بازیگر در هر کار به مثابه زاده‌شدن و آفریده شدن است . بنابراین طبیعی است که در هر نمایشی چیزهای جدیدی روی صحنه آوریم. از آنجاکه این نمایش کمدی خاصی دارد که نشان می‌دهد آدم‌ها در ارتباط با هم بی‌ربط هستند، پس بازی متفاوتی نیز برای تاثیرگذاری بیشتر ارائه خواهم کرد.»


وی همچنین تأکید کرد: «من تاکنون این نوع بازی را تجربه نکرده بودم ولی این شکل از بازی بسیار سخت است و این نوع کمدی، تمرینات و اتودزنی‌های زیادی می‌خواهد. اما آنچه در این میان اهمیت دارد عشق به کمدی است که چطور می‌شود آن را از لابه‌لای کارهای وودی‌آلن پیدا کرد و به این خاستگاه زیبا رسید.»


نمایش «این آب آشامیدنی نیست» از 16 دی ماه هر شب ساعت 20:30 در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب