دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان:

گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتباط با صنعت امری ضروری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دانشگاه و صنعت نسبت به یکدیگر وظایف و تعهداتی دارند که گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و آموزش‌های بلندمدت، کوتاه مدت و ضمن خدمت از جمله اینهاست.
کد خبر : 58898

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نخستین نشست مدیران صنایع واحدهای تولیدی شهرستان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان و مسئولان دانشگاهی برگزار شد و بازدیدی از امکانات و تجهیزات این واحد به عمل آمد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در این جلسه با تأکید بر این مطلب که ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه امری بدیهی است، گفت: باید با هم‌اندیشی در رفع مشکلات بخش صنعت، در راستای تولیدات کیفی و قابل رقابت در بازار داخلی و خارجی کمیت را نیز متناسب با نیاز بازار و جامعه در نظر داشت.


دکتر مهدی وطن‌پرست با توجه به اینکه دانشگاه و صنعت نسبت به هم وظایف و تعهداتی دارند، تصریح کرد: تأمین نیروی متعهد و مؤثر منطبق بر نیاز صنعت و جامعه، بروز شدن سرفصل دروس و دانشگاه‌ها، انتقال دانش و تکنولوژی روز دنیا، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان، گسترش آموزش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت و ضمن خدمت برای واحدهای صنعتی و... بر عهده دانشگاه است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان، جذب نیروهای آموزش دیده، اعلام اولویت‌ها و نیازهای پژوهشی موردنیاز، بهره‌گیری از تجهیزات نرم‌افزاری و سخت افزاری موجود دانشگاه‌ها و... را نیز از وظایف بخش صنعت دانست.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان نیز در این جلسه بیان کرد: به طورکلی عدم تناسب رشته‌ها و آموزش‌های دانشگاهی با نیاز بازار و صنعت و نبود مهارت لازم و تجربه کار در فارغ‌التحصیلان موجب اشکالاتی در انجام فعالیت‌ها شده است.


علی جنانی یادآور شد: بخش صنعت و تولید نیز باید هرچه بیشتر به کیفیت محصولات توجه داشته و توان رقابت در بازار‌ها را پیدا کند.


حکیم زمانی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان نیز آشنا نبودن صنعت با دانشگاه و عدم پاسخ سریع از سوی دانشگاهیان به صنعت را از مشکلات بین این دو نهاد عنوان کرد: در هر حال باید با ارتباط بهتر در تحقق مواردی چون ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های مؤثری برداشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته