دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت: بازار نفت فاقد منطق شده است

یک عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی درباره پیش بیش‌بینی قیمت نفت گفت: اظهار نظر درباره قیمت نفت بسیار سخت و بازار فاقد منطق شده است.
کد خبر : 58891

حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه کشورهای غربی بازار نفت را خراب کرده‌اند، افزود: به دنبال هیاهوها و اظهارنظرهای رسانه‌ای اخیر، این کشورهای غربی هستند که استفاده اصلی را می‌برند.


وی به بهره‌برداری این کشورها از بازگشت آمریکا به بازارهای نفتی اشاره و اظهار کرد: بخشی از کاهش قیمت نفت مربوط به تبلیغات رسانه‌ای است که کشورها را در مقابل این اتفاق تسلیم می‌کند.


حسینی ادامه داد: این در حالی است که بازگشت آمریکا به بازار نفت مصادف با افزایش قیمت نفت خام این کشور و سخت شدن رقابت آن با دیگر کشورهای نفتی است.


وی با بیان اینکه تولید نفت خام آمریکا در اختیار بخش خصوصی است، عنوان کرد: از آنجا که آمریکا اجازه صادرات نفت را به بخش خصوصی خود نمی‌داد، قطعا ورودش به بازار صادرات قیمت‌های این محصول را افزایش می‌دهد.


این عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با تاکید بر اینکه آمریکا کشور صادرکننده نفت نیست، تصریح کرد: این کشور روزانه حدود 18 میلیون بشکه نفت مصرف می‌کند که 9 میلیون آن را از میدان‌‌های نفتی خود برداشت و 4 تا 5 میلیون را هم تبدیل به نفت شیل می کند؛ بنابراین این کشور روزانه باید 4 تا 5 میلیون بشکه نفت وارد کند.


وی به واردات نفت آمریکا از کشورهای آمریکای لاتین اشاره و خاطر نشان کرد: اگر آمریکا بخواهد وارد بازار صادرات نفتی شود، ملزم به افزایش واردات این محصول خواهد شد که در نتیجه این اتفاق نمی‌تواند تاثیر منفی در بازار نفت دنیا داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته